Brev:
Aften-putning - 1 mdr.
3. december 2005
Alder:
1 mdr.
Aften-putning - 1 mdr.
Kære Helen
Fakta;
Vi er forældre til Smilla på snart 5 mdr - født 07.07.05.
Smilla sov de første 6 uger hos mig i sengen, hvor hun faldt i søvn ved mit bryst. Bruger ikke naresut - så har brugt mit bryst istedet.. Har dog prøvet at være opmærksom på dette!
Efter de første 6 uger er hun faldet i søvn på ammepudden, pakket ind i en dyne, efter/imens jeg ammede hende. Jeg har så kunne liste hende ind i vuggen ved siden af vores seng. Dette har på det sidste ikke været muligt, hun vågner op og vil sutte igen... og så er vi startet forfra. Det kunne stå på i op til 5 timer!
Vi blev anbefalet at ligge hende vågen i vuggen, synge for hende og ellers se til hende hvert 5. min. Det er så prøvet og hjalp ikke! Nu sidder hendes far hos hende. Synger, tysser, nusser, kører med vuggen... hun bare skriger SÅ meget!! - i op til 2 timer uden held!
Vi har øvet dette i 5 dage. Skal vi bare blive ved? Må hun gerne græde så meget?
Har prøver at ligge min bluse ned til hende, men hun får den viklet op om hovedet...så det virker ikke.
Hun ligger på en dyne så hun har mulighed for at kunne putte sig. Vi har tændt en våge lampe hos hende.
Hun spiser fint, får grød til middag, og har fået det i ca. 1,5 uge. Ellers er hun en dejlig pige med et skønt humør og meget let til grin :o)
Hun sover ca. 10 timer om natten - vågen 1 gang hvor hun ammes. Sover 3 lure i løbet af dagen. 1,5 time om formiddagen. Er vågen 1,5 time og sover herefter ca. 3 timer, vågen 1,5 time og sover tilsidst ca. 1 time. Hun bades hver 2. aften.
Sover ude i barnevognen i dagtimerne. Sover i løbet af ganske få min UDEN brok. Hun var 2 mdr. før hun ville ligge og sove i barnevognen.
Kan høre hun skriger lige nu - det gør bare SÅ ondt at høre på!! Håber du kan hjæpe os, så vores lille prinsesse vil puttes om aftenen!
På forhånd tak
Smillas mor