Brev:
Kaster med arme og ben under søvn
18. december 2022
Alder:
4 mdr.
Kaster med arme og ben under søvn
Hej Helen.
Jeg skriver til dig da jeg har en søn der ikke rigtig sover om natten, det kan i hvert fald ikke være en dyb søvn som han opfører sig.
Han har altid haft lidt sin egen mening med hensyn til nattesøvn og vi har endnu ikke oplevet en stille og rolig nat. Han har siden han var 3 dage gammel fået flaske hvilket gjorde han fik forstoppelse som vi fik klaret via movicol. Derefter fik han tarmbetændelse som man ikke gør noget ved, selvom han havde det i 2 måneder, vi tror nu det er løst ved hjælp af mælkesyrebakterier på dråber, så tænker ikke maven er årsagen til hans urolige nattesøvn.
Når vi har puttet ham og han er faldet i søvn går der ikke lang tid før han trækker benene op til maven og skyder dem i vejret, drejer hovedet fra side til side og bevæger armene, sådan kan han så ligge hele natten. Han har lukket øjne, men klynker ind imellem. Han plejede at sove i sin egen seng ved siden af mig, men har sovet imellem os de sidste 2 dage for at se om det hjalp og gav tryghed, uden resultat. I hans egen seng har jeg i 2 dage prøvet at putte ham ned i hans kørepose, da han mosler så meget at dynen kommer over hovedet, og jeg så er bange for at han bliver kvalt.
Vi har snakket med vores egen sundhedsplejerske om det som sagde vi skulle over på et andet modermælkserstatningsprodukt for at være sikker på det ikke var maven, men det vil han ikke spise samt kan jeg ikke forstå hvis det skulle være maven, da vi har prøvet med Panodil til natten uden nogen effekt, hvis han nu skulle have ondt.
Derudover sagde hun det kunne være fordi han er van til at sove i slyngvugge med motor om dagen, så han er van til søvn i bevægelse. Det undre mig bare da han har sovet i den om dagen siden han var 1 måned og i egen seng og natten uden problemer. Men det gjorde at vi nu har prøvet i 3 dage at han slet ikke sovet i slyngvuggen, som så har gjort at han nu heller ikke sover om dagen.
Vi er bare bekymret som forældre for vores 4 måneders dreng, som mosler sådan om natten, og så får vi jo heller ikke sovet og det har stået på i 14 dage nu. Men hvad kan grunden være til han mosler sådan om natten ? Er det slyngvuggen jeg skal droppe og tage kampen op ? Han kan også godt sådan slå med armene når han ligger i løbet af dagen, så kører de i høj fart op og ned, men tænker det nok er fordi han har fundet ud af at de er der.
Med venlig hilsen
Michelle