Kaster med arme og ben under søvn

18. december 2022

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Kaster med arme og ben under søvn

Hej Helen.

Jeg skriver til dig da jeg har en søn der ikke rigtig sover om natten, det kan i hvert fald ikke være en dyb søvn som han opfører sig.

Han har altid haft lidt sin egen mening med hensyn til nattesøvn og vi har endnu ikke oplevet en stille og rolig nat. Han har siden han var 3 dage gammel fået flaske hvilket gjorde han fik forstoppelse som vi fik klaret via movicol. Derefter fik han tarmbetændelse som man ikke gør noget ved, selvom han havde det i 2 måneder, vi tror nu det er løst ved hjælp af mælkesyrebakterier på dråber, så tænker ikke maven er årsagen til hans urolige nattesøvn.

Når vi har puttet ham og han er faldet i søvn går der ikke lang tid før han trækker benene op til maven og skyder dem i vejret, drejer hovedet fra side til side og bevæger armene, sådan kan han så ligge hele natten. Han har lukket øjne, men klynker ind imellem. Han plejede at sove i sin egen seng ved siden af mig, men har sovet imellem os de sidste 2 dage for at se om det hjalp og gav tryghed, uden resultat. I hans egen seng har jeg i 2 dage prøvet at putte ham ned i hans kørepose, da han mosler så meget at dynen kommer over hovedet, og jeg så er bange for at han bliver ...

Annonce

... kvalt.

Vi har snakket med vores egen sundhedsplejerske om det som sagde vi skulle over på et andet modermælkserstatningsprodukt for at være sikker på det ikke var maven, men det vil han ikke spise samt kan jeg ikke forstå hvis det skulle være maven, da vi har prøvet med Panodil til natten uden nogen effekt, hvis han nu skulle have ondt.

Derudover sagde hun det kunne være fordi han er van til at sove i slyngvugge med motor om dagen, så han er van til søvn i bevægelse. Det undre mig bare da han har sovet i den om dagen siden han var 1 måned og i egen seng og natten uden problemer. Men det gjorde at vi nu har prøvet i 3 dage at han slet ikke sovet i slyngvuggen, som så har gjort at han nu heller ikke sover om dagen.

Vi er bare bekymret som forældre for vores 4 måneders dreng, som mosler sådan om natten, og så får vi jo heller ikke sovet og det har stået på i 14 dage nu. Men hvad kan grunden være til han mosler sådan om natten ? Er det slyngvuggen jeg skal droppe og tage kampen op ? Han kan også godt sådan slå med armene når han ligger i løbet af dagen, så kører de i høj fart op og ned, men tænker det nok er fordi han har fundet ud af at de er der.

Med venlig hilsen
Michelle

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Vådservietter baby

Mange familier synes, det er praktisk at bruge vådservietter, når barnet f.eks. skal skiftes eller lige skal have tørret sine fingre.

Vådservietter kan dog indeholde parfume og miljøbelastende stoffer, som kan give dit barn allergi. Undgå derfor vådservietter med parfume- eller aromastoffer i indholdsdeklarationen.
Gå efter vådservietter, der er svanemærket med Svanemærket, eller med Astma Allergi Danmarks Blå Krans eller Allergy Certified.

Overvej også, om...

Læs mere i Babylex

Navlestreng

Navlestrengen forbinder dit barn og dig til hinanden, så længe barnet ligger inde i livmoderen. Navlestrengen går fra babys navle til moderkagen, og det via navlestrengen at dit barn får alt det, som barnet har brug for, når det skal vokse og udvikle sig i livmoderen.

Lige efter fødslen vil navlestrengen stadig forbinde dig og dit barn, og navlestrengen fungerer fortsat lidt. Man kan se, at den pulserer, så barnet får den sidste ilt fra moderkagen.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Som saedvanligt: Tusind tak for dine dejlige raad og brugbare viden! Det er fantastisk at have dig

Mange hilsner
Camilla