Ændre søvnrytme del 2

5. maj 2021

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Ændre søvnrytme del 2

Hej Helen

Tak for dit hurtige og gode svar. Det er virkelig fedt med input. For ja, lige nu fungerer rytmen super fint for ham og os, og jeg er helt enig med dig i at søvnen skal prioriteres for at han kan have overskud til alle de andre ting.

I dagplejen er det den omvendte rytme de kører, men dagplejeren har også sagt at der ikke kommer til at være ture ud af huset ifm indkøringen, netop for at skabe ro og tryghed i de nye omgivelser - så langt så godt. Vi snakkede om at vi kunne prøve at se om vi kunne påvirke rytmen inden opstart, men jeg kan også sagtens se din pointe i at se om indkøringen i sig selv vi have en effekt.

Hvis vi venter med at gøre noget og det ændrer sig af sig selv, kan det så ikke virke for voldsomt og for hurtigt??

Og tak for den udførte fremgangsmåde, hvis vi giver os i ...

Annonce

... kast med at prøve at ændre rytmen. Det er rart at have noget at gå efter.
Nu bliver jeg pludselig i tvivl om hvad der er bedst at gøre! Jeg vil bare gerne hjælpe ham så meget som muligt ift den nye store verden :)

Det giver super fin mening ift de natlige opvågninger. I aftes prøvede vi dog noget andet. Vi gav han godnatgrød inden han blev puttet (ca 45 min før). Det gjorde at han selvfølgelig spiste lidt mindre af putteflasken, og så endnu mindre af drømmeflasken - måske kun det halve af normalt. Han vågnede så kl 4.30 og var helt vågen. Vi lå i en time og prøvede stille og roligt at få ro på men uden held og måtte til sidst stå op.
Det var selvfølgelig kun ét forsøg men ikke ligefrem en der giver lyst til at prøve igen :)

Det er ikke altid let at afkode hvad der lige "går galt".

Med venlig hilsen

Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Sele til barnevogn

Barnevognssele anvendes, når der er risiko for at barnet kan falde ud af barnevognen og barnet bør være under opsyn, når det er i sele. De fleste børn har brug for sele i barnevognen fra de er 6 måneder gamle - nogle børn lidt før.

Du bør altid vælge en barnevognssele som er DVN mærket (Dansk Varefakta Nævn). Selen skal spændes fast i barnevognens bund og den må ikke kunne trækkes løs.

Selvom barnet ligger i DVN mærket sele, skal der altid være opsyn med et barn...

Læs mere i Babylex

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej

Så er Viggas mor på banen igen og sidder her med smil på læben og tænker over at du fik ret igen..... du har en fantastisk brevkasse og jeg ville være helt lost uden den :))

Tak for en dejlig brevkasse og undskyld jeg ikke kan gøre mine breve kortere :))

Med venlig hilsen
Viggas mor