Brev:
Mad vs. putteritual
12. juli 2017
Alder:
7 mdr.
Mad vs. putteritual
Hej Helen,
Jeg har siden min søn var 2 mdr. indført et putteritual, som vi er rigtig glade for, det virker rigtig godt og langt de fleste dage går putningen 100% efter "bogen".
Putteritual: Mellem kl 18-19 bliver min søn træt og viser tegn, derefter bliver han skiftet, siger godnat til sin uro over puslebordet, får en flaske mens vi snakker om dagen, kommer over i sin seng, får sin sut og nusseklud.
Jeg er dog lidt i tvivl om hvad man skal "prioritere" mellem mad og ritual. Nogle dage er han (som idag) meget træt, vi har haft gæster og han er blevet leget meget med og stimuleret rigtig godt.
Han falder næsten "for meget" i søvn når jeg giver ham hans flaske til nat (kl 18.15 idag), han spiser stadig rigtig godt af flasken, men halvsover. Skal jeg ligge ham før han selv siger fra? Også selvom han ikke har fået ret meget mælk?
Han får 3-4 flasker om dagen (en til eftermiddagslur kl. 13, en til nat kl. 18, en drømmeflaske kl. 00 og en meget tidlig morgenflaske kl. 04)
Med venlig hilsen
Kris