Nattehysteri

12. juli 2017

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Nattehysteri

Hej Helen,

Min søn er pludselige begyndt at blive meget ked af det om natten, han er for det meste rigtig let at putte, men om natten når han vågner har jeg svært ved at aflæse ham.

Han sover på eget værelse. Når han vågner og græder går jeg selvfølgelig ned til ham med det samme og kigger til ham, jeg giver ham altid sutten for at se om han falder til ro. Jeg gør det også så jeg ikke skal stresse over at lave en flaske med en meget ked baby.

Ind til for en uge siden, faldt han til ro, bevægede sig måske, men var rolig når han fik sutten og indtil jeg kom med flasken.

Pludselig er han nu helt hysterisk når han vågner, han bliver slet ikke rolig af at få sutten han græder bare højlydt videre.

Har du nogle tanker om hvordan jeg kan gøre så han bliver mindre ked af det?

Jeg har nogle enkelte gange taget ham op og med ud at lave flasken, men det gør processen meget besværlig og han vågner meget mere op af det. Han bliver en smule mindre ked af det ...

Annonce

... men ikke meget.

Jeg har svært ved at aflæse hans tegn fordi han bliver så ked af det og tænker nogle dage på om han reelt har brug for maden eller om det mere er sutten og trøst.

Bonus info: Han sover fra kl. 18-19 (hvor han får flaske), nogle dage vågner han inden kl. 00, så får han sutten og falder i søvn igen, kl 00 får han flaske. De fleste dage tager han en flaske mere i løbet af natten omkring kl 04. andre dage sover han til kl. 6-7 uden, der står vi op og får grød. Han får frugt inden formiddagsluren omkring kl. 10 (typisk en kort lur), frokost serveres kl. 11-12, så får han en flaske til eftermiddagsluren (typiske 1-2 timer). Når han står op får han eftermiddagsmad, og aftensmad omkring kl 17.30.

Udviklingsmæssigt sker der rigtig meget, han kravler næsten og kommer hurtigt fremad, derfor er jeg godt klar over han går igennem meget, men jeg er meget frustreret over han bliver så ked af det.

Håber du kan hjælpe med et par råd.

Med venlig hilsen
Kris

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Spinat

Når børn er 6 mdr gamle må de gerne begynde at få lidt spinat.

Du skal dog være opmærksom på, at spinat indeholder Nitrat, og det bør derfor ikke fylde mere end 1/10 af portionen eller alternativt kun gives med 14 dages mellemrum.

Læs mere i min bog Helens bog om børn og mad

Læs mere i Babylex

Bleskift

Et nyfødt barn skal have skiftet ble ofte, i begyndelsen er det mellem 6 og 10 gange i døgnet.

Før bleskift er det rigtig godt, hvis man har samlet de ting man skal bruge sammen, så det er klar: vaskefad, vaskeklude, rene bleer, håndklæde, undertøj osv.

Spæde børn kan ikke lide at få alt tøjet af, så når bleen skal skiftes, så vil dit barn være mere rolig, hvis du lader det beholde noget af tøjet på imens. Det er derfor smart med bodystockings og lignende som kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for din altid rigtigt gode brevkasse, med masser af nyttige råd og gode, personlige og vedkommende svar.

Jeg glæder mig altid til at modtage svar fra dig.

Sebastians mor