Søvn / Putning

10. januar 2017

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Søvn / Putning

Hej Helen

Jeg er tilbage igen, og nu lidt mere "fortabt" end før.

Min søn starter i vuggestue d. 1.2.2017, hvor han vil være 9,5 mdr. gammel.
Indtil nu er jeg den eneste der har kunne putte ham med en amning eller en gåtur i barnevogn ( der behøves amning inden ikke)

MEN..

Da vi længe har vidst at han skulle starte i vuggestue, har vi de sidste 2 måneder haft far på banen med aftenputning, og 1 ud af 7 gange går det godt, ellers ender det i FORFÆRDELIG gråd over LANG tid.

Måden min kæreste og jeg putter på er ikke helt ens, selvfølgelig også på grund af amning, men vi har brug for din hjælp. Ydermere er han begyndt at vågne mellem 04.00 og 05.00 og er meget frisk, men ikke nok til at stå op, så jeg ammer og efter en time sover han så til 06.30

Lidt om vores dagligdag hvis vi er hjemme:

0630 Vågner

0700 Morgenmad med en kop vand

0900 Puttes med amning

0930 Snack med en kop vand

11-1130 Frokost med en kop vand

12-1230 Puttes med amning

1430 Frokost 2 med en kop vand

1630 Snack med en kop vand

1800 Aftensmad med en kop vand

19-1930 Godnat

23 Amning

03 Amning

0500 Amning

Vores aftenritual er det samme igennem mange måneder:

Efter ...

Annonce

... aftensmad leger en af os med mens en anden ordner køkken. Herefter bliver han badet af en os, og så ser vi fælles en tegnemfilm i små 20 min. mens vi hygger på tæppet. Han har sin nusseklud ved sig i alle puttescenarier.

Er det mig der putter, tager jeg ham ind i værelset hvor kun en natlampe er tændt, ammer ham og putter ham vågen. Oftest sover han efter en 10 min tid.

Når det er min kæreste der putter giver han ham en flaske under tegneflm med koldt vand ( han kan ikke lide MME), herefter bærer han ham ind i sin seng, og nusser lidt og siger godnat. Men det ender tit helt KATASTROFALT.

Vores søn tager stadig ikke sut.

Med start i vuggestue og nu at min kæreste og putningen ikke fungerer gør det mig endnu mere ked af professionelle fagfolk skal være omkring min søn og putte ham, når vi selv erhjemme er så udfordret.

Jeg har overvejet nogle ideer:

1. Ville det hjælpe at min kæreste går med ham i bæresele inden han skal puttes og får ham til at falde i søvn der?
2. Skal jeg amme ham inden min kæreste tager over?

Håber du kan hjælpe, føler mig lidt som en fiasko, fordi min søn skal afsted til vuggestue og jeg føler ikke jeg har klædt ham ordentligt på ift putning.

Håber du kan hjælpe!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Cykelhjelm

Alle børn bør bruge cykelhjem, når de cykler. Det gælder både når de cykler selv og når de sidder i cykelstol, i en ladcykel eller i en cykelanhænger.

Vælg en godkendt hjelm. Det vil sige en hjelm med et CE-mærke og godkendelsesnummeret EN 1078.

Derudover så skal hjelmen sidde rigtigt og det gør den når den dækker panden og sidder så stramt, at den ikke kan skubbes tilbage i nakken. I de fleste hjelme sidder skumgummipuder, som hjælper til at justere størrelsen, så...

Læs mere i Babylex

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Din bog om søvn har været os en rigtig stor hjælp.

Vores dreng er nu 16 måneder og vi har måtte erfare, at han hører til de børn der altid har haft et lille og uforudsigeligt søvnbehov. Men via din bog, har vi fundet ud af at give ham rutiner, der gør at han nu trives og udvikler sig sundt og godt.

Tak fordi du har skrevet den!

Hilsen de glade forældre