Brev:
Søvn / Putning
10. januar 2017
Alder:
8 mdr.
Søvn / Putning
Hej Helen
Jeg er tilbage igen, og nu lidt mere "fortabt" end før.
Min søn starter i vuggestue d. 1.2.2017, hvor han vil være 9,5 mdr. gammel.
Indtil nu er jeg den eneste der har kunne putte ham med en amning eller en gåtur i barnevogn ( der behøves amning inden ikke)
MEN..
Da vi længe har vidst at han skulle starte i vuggestue, har vi de sidste 2 måneder haft far på banen med aftenputning, og 1 ud af 7 gange går det godt, ellers ender det i FORFÆRDELIG gråd over LANG tid.
Måden min kæreste og jeg putter på er ikke helt ens, selvfølgelig også på grund af amning, men vi har brug for din hjælp. Ydermere er han begyndt at vågne mellem 04.00 og 05.00 og er meget frisk, men ikke nok til at stå op, så jeg ammer og efter en time sover han så til 06.30
Lidt om vores dagligdag hvis vi er hjemme:
0630 Vågner
0700 Morgenmad med en kop vand
0900 Puttes med amning
0930 Snack med en kop vand
11-1130 Frokost med en kop vand
12-1230 Puttes med amning
1430 Frokost 2 med en kop vand
1630 Snack med en kop vand
1800 Aftensmad med en kop vand
19-1930 Godnat
23 Amning
03 Amning
0500 Amning
Vores aftenritual er det samme igennem mange måneder:
Efter aftensmad leger en af os med mens en anden ordner køkken. Herefter bliver han badet af en os, og så ser vi fælles en tegnemfilm i små 20 min. mens vi hygger på tæppet. Han har sin nusseklud ved sig i alle puttescenarier.
Er det mig der putter, tager jeg ham ind i værelset hvor kun en natlampe er tændt, ammer ham og putter ham vågen. Oftest sover han efter en 10 min tid.
Når det er min kæreste der putter giver han ham en flaske under tegneflm med koldt vand ( han kan ikke lide MME), herefter bærer han ham ind i sin seng, og nusser lidt og siger godnat. Men det ender tit helt KATASTROFALT.
Vores søn tager stadig ikke sut.
Med start i vuggestue og nu at min kæreste og putningen ikke fungerer gør det mig endnu mere ked af professionelle fagfolk skal være omkring min søn og putte ham, når vi selv erhjemme er så udfordret.
Jeg har overvejet nogle ideer:
1. Ville det hjælpe at min kæreste går med ham i bæresele inden han skal puttes og får ham til at falde i søvn der?
2. Skal jeg amme ham inden min kæreste tager over?
Håber du kan hjælpe, føler mig lidt som en fiasko, fordi min søn skal afsted til vuggestue og jeg føler ikke jeg har klædt ham ordentligt på ift putning.
Håber du kan hjælpe!