Brev:
Vuggestuestart og stop af natteamning
25. august 2016
Alder:
8 mdr.
Vuggestuestart og stop af natteamning
Hej Helen
Vi har tidligere skrevet ang natteamning, og at vores søn spiser hele natten. Du rådede os til at vente med at lave ændringer, fordi han er startet i vuggestue. Indkøringen er hård for ham, og han græder rigtig meget derovre.
Jeg ammer om natten, som er taget fuldstændig vanvittigt til. Der var ellers en periode, hvor han lå i egen seng og sov, og derfor kun blev ammet 2-3 gange, men så blev det mere og mere, og han kom igen ind og ligge mellem os i vores seng. Og så begyndte amningen bare at tage til, og det er hele tiden og hver time at jeg vækkes af, at han mosler rundt for at finde mit bryst, og jeg er ved at blive vanvittig at af sove så lidt! ...
...
Så jeg spørger igen - er det for stort et indgreb at vente med at øve noget på ham? Han skulle så nødigt blive helt rundforvirret og trist i hverdagen, men det holder godt nok også hårdt at amme hele natten igennem (og især nu hvor han er 8 mdr og roder rundt, og han derfor ikke ligger stille, som da han var spæd).
Igår blev han lagt kl. 19.30 og allerede kl 20-20.45 lå jeg derinde og ammede IGEN, så han kunne falde i søvn (ja, dårlig vane), og igen kl. 22, og så kunne jeg bare se på uret, at det var hver time hele natten - GAB! Men han er helt ulykkelig, hvis han ikke får mælk, så jeg kan ikke lade vær at give noget nogle gange - han er blevet så afhængig.
Hilsen