Brev:
Græder pludselig om natten
3. august 2016
Alder:
8 mdr.
Græder pludselig om natten
Kære Helen,
Vi har i de sidste 5 uger oplevet, at vores datter på 8 mdr græder om natten.
Det startede for 5 uger siden da hele familien var på sommerferie. Vi troede det ville stoppe efter nogle dage hjemme, hvor der ikke var så mange indtryk og mennesker omkring hende, men vi tog fejl..
Hun vågner de fleste nætter/aftener mellem kl.23-24, hvor hun græder voldsomt og tårerne triller ned. Jeg har prøvet at nusse hende, snakke beroligende og sunget for hende uden at tage hende op af sengen... Dette hjælper overhovedet ikke - hun græder bare mere og voldsommere, nogle gange så meget at hun begynder at hoste, fordi hun ikke trækker vejret ordentligt. Så jeg er begyndt at tage hende op, have hende tæt op mod min brystkasse, svøbe dynen om hende og går rundt og snakker svagt med rolig monoton stemme og synger til sidst - det tager omkring 20 min hver gang at få helt ro på og igen kunne putte hende.
Nogle nætter vågner hun mellem kl.3.30-4.30, men dog er det meget nemmere at få ro på hende - til tider får hun en flaske og dernæst bliver puttet. Det tager et sted mellem 5-10 min...
Hun bliver puttet hver aften mellem kl.19.30-20.
Er det en fase hun skal igennem? Er der noget andet jeg kan gøre for at "forebygge" disse kraftige opvågning, så hun igen kan få en hel nattesøvn...?
For det skal siges, at min datter har stort set fra fødslen sovet igennem om natten. Så denne situation er meget uvant for os, og vi er lidt bekymret, da det har stået på så længe uden, at hun har sovet en hel nat.
Venlig hilsen
En træt mor