Græder pludselig om natten

3. august 2016

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Græder pludselig om natten

Kære Helen,

Vi har i de sidste 5 uger oplevet, at vores datter på 8 mdr græder om natten.

Det startede for 5 uger siden da hele familien var på sommerferie. Vi troede det ville stoppe efter nogle dage hjemme, hvor der ikke var så mange indtryk og mennesker omkring hende, men vi tog fejl..

Hun vågner de fleste nætter/aftener mellem kl.23-24, hvor hun græder voldsomt og tårerne triller ned. Jeg har prøvet at nusse hende, snakke beroligende og sunget for hende uden at tage hende op af sengen... Dette hjælper overhovedet ikke - hun græder bare mere og voldsommere, nogle gange så meget at hun begynder at hoste, fordi hun ikke trækker vejret ordentligt. Så jeg er begyndt at tage hende op, have hende tæt op mod min brystkasse, svøbe dynen om hende og går rundt og ...

Annonce

... snakker svagt med rolig monoton stemme og synger til sidst - det tager omkring 20 min hver gang at få helt ro på og igen kunne putte hende.

Nogle nætter vågner hun mellem kl.3.30-4.30, men dog er det meget nemmere at få ro på hende - til tider får hun en flaske og dernæst bliver puttet. Det tager et sted mellem 5-10 min...

Hun bliver puttet hver aften mellem kl.19.30-20.

Er det en fase hun skal igennem? Er der noget andet jeg kan gøre for at "forebygge" disse kraftige opvågning, så hun igen kan få en hel nattesøvn...?

For det skal siges, at min datter har stort set fra fødslen sovet igennem om natten. Så denne situation er meget uvant for os, og vi er lidt bekymret, da det har stået på så længe uden, at hun har sovet en hel nat.

Venlig hilsen
En træt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Vugge - vugning, bevægelse

At blive vugget, vippet og bevæget er med til at stimulere det lille barns vestibulærsans, også kaldet labyrintsans. Denne sans udvikles tidligt i graviditeten, og det ufødte barn får stimuleret denne sans, når moderen bevæger sig rundt. Når den gravide mor går omkring, så bliver barnet naturligt vugget og bevæget i livmoderen.

Det indre øre består af to dele: Balanceorganet og sneglen (Cochlea). Disse to dele kaldes med en fællesbetegnelse for labyrinten. Balanceorganet består...

Læs mere i Babylex

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk hjemmeside. Hvem er det egentlig udover dig som besvarer alle disse spørgsmål på denne side. For du kan da umuligt besvare dem alle ...

Tak for fantastiske guldkorn.

Mor til Mathias knap 8 måneder