Natte- og morgenroderi

19. juni 2016

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Natte- og morgenroderi

Hej Helen

Jeg er far til en dejlig dreng på snart 6 måneder. Min kone er trofast læser af dine svar i brevkassen, samt af dine bøger. Her hos os forsøger vi at være opmærksom på at han får de lure, der passer til hans alder, og forsøger at følge en dagsrytme, som du har beskrevet den i din bog, dog med hensyn til at han er et lille menneske i stedet for en lille robot:)

På døgnet sover han de timer som han skal, og han får de lure som han skal i løbet af dagen.

Der hvor vi har et problem, er at uanset hvornår han vågner, om det er kl 4,5, eller 5.30 så ligger han og snakker som et helt callcenter og sover så først videre efter ca. 1-1,5 timer.

I den tid ligger han og snakker og tager sutten ud og ind og forsøger at vende sig om på maven, og tilbage igen - men samtidig er han træt og gnider sig selv i øjnene, og ligger sig i sove stilling som om han vil sove, men ender så med at snakke videre alligevel. Når han så falder i søvn, sover han til kl ...

Annonce

Som vi forstår det fra dine planer, og fra din bog, så burde han sove hurtigt videre efter den morgenflaske han får, men der går en time og tit halvanden time før han sover. Hvad er det der gør, at han bruger så lang tid på at sove videre? Vi snakker ikke en masse og har ikke en masse lys tændt. Vi skifter hans ble, hvis det er meget nødvendigt, men alt foregår helt roligt i mørke.

Jeg har svært ved at se hvordan det skal komme til at hænge sammen med den dagsrytme vi skal have senere hen, når vi skal i gang med arbejde. Det har været sådan her siden han var 3 mdr. Det har varieret lidt med tiden i hvornår han vågner, men det passer godt med ca. 4-5.30

Vi kigger på planen, i din bog, og forsøger at rykke lure og putte tid så det kan passe, men lidt lige meget hvordan vi gør, så vågner han om morgenen på samme tidspunkt. Vi har også forsøgt at varierer tidspunkt og størrelse af drømmeflasken men uden resultat.

Med venlig hilsen
Den undrende far.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Feberkrampe

Det lille barn evne til at kunne regulere sin temperatur er umoden. Det betyder, at nogle børn får krampe i forbindelse med, at de får feber. Temperaturen kan stige pludseligt, og når temperaturen stiger for hurtigt, kan temperaturreguleringscenteret i hjernen ikke følge med, og kramperne opstår.

Feberkramper opstår hos 2-5% af børn mellem 6 måneder og 5 år, og det er den hyppigste årsag til kramper hos børn. Feberkrampe er delvist arveligt, så end forældre eller søskende har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dit svar - jeg gik 100% på ham og tommelfingeren. Det tog faktisk kun 3-4 dage, så ville han hellere ha sut end tommelfinger.

Tak fra Conrads mor