Brev:
Natte- og morgenroderi
19. juni 2016
Alder:
6 mdr.
Natte- og morgenroderi
Hej Helen
Jeg er far til en dejlig dreng på snart 6 måneder. Min kone er trofast læser af dine svar i brevkassen, samt af dine bøger. Her hos os forsøger vi at være opmærksom på at han får de lure, der passer til hans alder, og forsøger at følge en dagsrytme, som du har beskrevet den i din bog, dog med hensyn til at han er et lille menneske i stedet for en lille robot:)
På døgnet sover han de timer som han skal, og han får de lure som han skal i løbet af dagen.
Der hvor vi har et problem, er at uanset hvornår han vågner, om det er kl 4,5, eller 5.30 så ligger han og snakker som et helt callcenter og sover så først videre efter ca. 1-1,5 timer.
I den tid ligger han og snakker og tager sutten ud og ind og forsøger at vende sig om på maven, og tilbage igen - men samtidig er han træt og gnider sig selv i øjnene, og ligger sig i sove stilling som om han vil sove, men ender så med at snakke videre alligevel. Når han så falder i søvn, sover han til kl 7.30-8.15.
Som vi forstår det fra dine planer, og fra din bog, så burde han sove hurtigt videre efter den morgenflaske han får, men der går en time og tit halvanden time før han sover. Hvad er det der gør, at han bruger så lang tid på at sove videre? Vi snakker ikke en masse og har ikke en masse lys tændt. Vi skifter hans ble, hvis det er meget nødvendigt, men alt foregår helt roligt i mørke.
Jeg har svært ved at se hvordan det skal komme til at hænge sammen med den dagsrytme vi skal have senere hen, når vi skal i gang med arbejde. Det har været sådan her siden han var 3 mdr. Det har varieret lidt med tiden i hvornår han vågner, men det passer godt med ca. 4-5.30
Vi kigger på planen, i din bog, og forsøger at rykke lure og putte tid så det kan passe, men lidt lige meget hvordan vi gør, så vågner han om morgenen på samme tidspunkt. Vi har også forsøgt at varierer tidspunkt og størrelse af drømmeflasken men uden resultat.
Med venlig hilsen
Den undrende far.