Brev:
Er blevet svær at putte om aftenen
4. juni 2016
Alder:
6 mdr.
Er blevet svær at putte om aftenen
Hej Helen
William er nu blevet 6,5 måned og kan trille fra ryg til mave og er begyndt at trække benene op under numsen, så han er virkelig begyndt at gøre mange ting motorisk.
Det har også gået fremad med hans søvn, men nu er der begyndt at være udfordringer om aftenen.
Vi har i et stykke tid kunnet ligge ham i hans seng efter putteritualet, hvor han bare har moslet lidt rundt og pludret for så at ligge sig til at sove.
Men den sidste uge er det foregået med gråd. Når vi ligger ham i hans seng, så mosler han lidt og triller om på siden, begynder at brokke sig for så at begynde at græde. Så tager vi ham lodret op i armene og trøster, for at ligge ham tilbage i sengen, når han er faldet til ro. Dette står på i godt 20-30 minutter før han overgiver sig til søvnen.
Er det meget normalt? Kan vi gøre noget ved det? Og kan den pludselige varme have noget at sige?
Vi drømmer lidt om at få ham til at sove på eget værelse (lige nu står tremmesengen i soveværelset), men jeg synes stadig vi er oppe mange gange om natten. Han får stadig flaske 3 gange om natten, hvilket jeg tror kommer til at ændre sig, når vi begynder at indføre 3. skemåltid. Derudover giver vi sut 3-4 gange i løbet af natten.
Er der en gylden regel for, hvornår det er en god idé for ham at komme på eget værelse?
Når han bliver puttet nu, så bliver vi siddende i soveværelset til han sover, og tænker først at ændre på det, når han kommer på eget værelse, så han lærer at falde i søvn uden at vi skal være i lokalet, når han har vænnet sig til værelset. Er det en fornuftig tilgang?
Håber du kan komme med lidt tanker :)
Med venlig hilsen
Sofie