Er blevet svær at putte om aftenen

4. juni 2016

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Er blevet svær at putte om aftenen

Hej Helen

William er nu blevet 6,5 måned og kan trille fra ryg til mave og er begyndt at trække benene op under numsen, så han er virkelig begyndt at gøre mange ting motorisk.
Det har også gået fremad med hans søvn, men nu er der begyndt at være udfordringer om aftenen.

Vi har i et stykke tid kunnet ligge ham i hans seng efter putteritualet, hvor han bare har moslet lidt rundt og pludret for så at ligge sig til at sove.
Men den sidste uge er det foregået med gråd. Når vi ligger ham i hans seng, så mosler han lidt og triller om på siden, begynder at brokke sig for så at begynde at græde. Så tager vi ham lodret op i armene og trøster, for at ligge ham tilbage i sengen, når han er faldet til ro. Dette står på i godt 20-30 minutter før han overgiver sig til søvnen.

Er det meget normalt? Kan vi gøre ...

Annonce

... noget ved det? Og kan den pludselige varme have noget at sige?

Vi drømmer lidt om at få ham til at sove på eget værelse (lige nu står tremmesengen i soveværelset), men jeg synes stadig vi er oppe mange gange om natten. Han får stadig flaske 3 gange om natten, hvilket jeg tror kommer til at ændre sig, når vi begynder at indføre 3. skemåltid. Derudover giver vi sut 3-4 gange i løbet af natten.

Er der en gylden regel for, hvornår det er en god idé for ham at komme på eget værelse?

Når han bliver puttet nu, så bliver vi siddende i soveværelset til han sover, og tænker først at ændre på det, når han kommer på eget værelse, så han lærer at falde i søvn uden at vi skal være i lokalet, når han har vænnet sig til værelset. Er det en fornuftig tilgang?

Håber du kan komme med lidt tanker :)

Med venlig hilsen
Sofie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Hår - babys hårpragt

Nogle børn fødes med stor hårpragt og andre kun med små dun. Håret kan variere både i tykkelse, længde og farve.

Selvom barnet fødes med meget hår, er der ingen garanti for, at håret bliver på hovedet. De fleste børn vil i 3-4 mdr´s alderen miste meget af deres hår, både fordi de ligger meget ned, men også fordi de hår, som er udviklet, da barnet lå i moderens mave, ofte tabes på en gang.

De nye hår, som vokser frem, er ofte tynde og fine i forhold til det hår, som...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusinde tak for en informationsrig hjemmeside og nogle virkelig fantastiske bøger om børn! Jeg har erhvervet mig hele din bog-serie og efter at have læst dem, bruger jeg dem stadig ofte som opslagsværk. Tak for dem!

Venlig hilsen
Cecilie