Brev:
Græder i søvne - 7 mdr.
15. april 2016
Alder:
7 mdr.
Græder i søvne - 7 mdr.
Hej Helen
Min søn er snart 8 måneder, men har siden han var 14 dage gammel grædt i søvne om dagen. I starten gik der 2-10 min i mellem han græd. For det meste sover han videre, hvis jeg kører eller vugger med barnevognen. Hvis jeg ikke er hurtig nok til at komme ud, vågner han og er slet ikke udhvilet. Ved ca 3-4 måneders alderen sov han næsten altid de første 45 minutter uden at græde, og derefter oftere. Men det var til at holde ud. Ved 5 måneders alderen begyndte han også at græde i søvne om natten og igen græde meget oftere om dagen. De sidste 14 dage, har vi heldigvis haft gode nætter igen, men om dagen græder han rigtig ofte.
Hans storebror græd også efter 45 min, men sov så videre. Det kunne jeg holde ud, men må indrømme at jeg synes denne uforudsigelighed og al den gråd er ved at hyle mig helt ud af det. Så har du nogle råd til, hvordan jeg får ham til at sove uden gråd? Og hvordan kan det være at begge vores drenge sover på denne måde? Hvad kan vi have gjort forkert?
Venlig hilsen
Marie