Mad og søvn / dagsplan baby 8 mdr

10. februar 2016

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Mad og søvn / dagsplan baby 8 mdr

Hei

Min sønn er nå blitt 8 måneder men vokner fortsatt 3 eller flere ganger i løbet av natten og vil bli ammet. Da han snart skal begynde i vuggestue og jeg på arbeid så ønsker jeg å trappe nattspisningen ned. Har prøvet å berolige han på andre meter enn bryst men han blir bare frustreret. Har også prøve å tilby bryst kortvarig men han blir ennå mere ked av det så er ikke en løsning for oss.

Vores dager ser nogenlunde sånn ut:

Vokner kl 530/6 og ligger litt i sengen og leger
Kl 715 spiser havregrød sammen med storasøster
Kl 8 kører og afleverer storasøster i vuggestuen
Kl 830-930/10 formiddagslur (faller i søvn i bilen på vei hjem fra vuggestuen og jeg flytter han over i barnevognen når vi kommer hjem uden at han vokner) sover mellem 1 time og 1 1/2 time
Kl 1045 frokost ca 1/4 rugbrød med feks makrel eller leverpostej. I tillæg ca 1 dl grønsagsmos og koste grønsager som han spiser selv. Sier aldri selv stop..
Kl 1215 ammes fra begge bryster
Kl 1230/13-14/1430 ...

Annonce

... middagslur. Sover mellem 1 time og 1 1/2 time
Når han vokner kører vi og henter storasøster i vuggestuen
Kl 1530 frugtmos og fersk frugt i stykker, skorpe eller annet han spiser selv. Nogen ganger får han grød.
Kl 1715/1730 aftensmad grønsager og kød/fisk/kylling. Både biter og mos. Sier aldri selv stop men jeg gir han ca 1 dl + ekstra grønsager, pastaskruver, mail etc som han spiser selv
Kommer i bad
Kl 1845 ammes fra begge bryster
Kl 19/1930 sover for natten
Kl 2230 ammes
Kl 130 ammes
Kl 330 ammes

Han spiser godt i løbet av dagen og får også både Vand af kop og mælk. Han falder også fint i søvn av seg selv til lur både dag og til aften.

Nogen forslag hva jeg kan prøve for at han ikke skal søge bryst hele natten? Han virker tørstig fordi han tømmer brystet og ikke bare for hygge. Han prøvd å tilby vand men det vil han ikke ha.

Sover samlet ofte 2 1/2 til 3 timer på dagen og 10 timer på natten.

Hilsen

PS Far kan ikke hjælpe om natten om det var et av dine forslag..:)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Æg

Hårdkogte æg, eller æggepandekage, kan gives fra 6 måneders alderen. Men i små mængder. Æg kan således gives som en del af en varieret kost og mange børn kan godt lide smagen af æg.

I æggeblommen findes et relativt højt indhold af kolesterol, det er dog først og fremmest madens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold.

Man ved ikke præcist, hvor meget æg man kan tåle før det ses på kolesterolindholdet. Nogle mennesker kan spise meget æg og...

Læs mere i Babylex

Navlestreng

Navlestrengen forbinder dit barn og dig til hinanden, så længe barnet ligger inde i livmoderen. Navlestrengen går fra babys navle til moderkagen, og det via navlestrengen at dit barn får alt det, som barnet har brug for, når det skal vokse og udvikle sig i livmoderen.

Lige efter fødslen vil navlestrengen stadig forbinde dig og dit barn, og navlestrengen fungerer fortsat lidt. Man kan se, at den pulserer, så barnet får den sidste ilt fra moderkagen.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre