Brev:
Mad og søvn / dagsplan baby 8 mdr
10. februar 2016
Alder:
8 mdr.
Mad og søvn / dagsplan baby 8 mdr
Hei
Min sønn er nå blitt 8 måneder men vokner fortsatt 3 eller flere ganger i løbet av natten og vil bli ammet. Da han snart skal begynde i vuggestue og jeg på arbeid så ønsker jeg å trappe nattspisningen ned. Har prøvet å berolige han på andre meter enn bryst men han blir bare frustreret. Har også prøve å tilby bryst kortvarig men han blir ennå mere ked av det så er ikke en løsning for oss.
Vores dager ser nogenlunde sånn ut:
Vokner kl 530/6 og ligger litt i sengen og leger
Kl 715 spiser havregrød sammen med storasøster
Kl 8 kører og afleverer storasøster i vuggestuen
Kl 830-930/10 formiddagslur (faller i søvn i bilen på vei hjem fra vuggestuen og jeg flytter han over i barnevognen når vi kommer hjem uden at han vokner) sover mellem 1 time og 1 1/2 time
Kl 1045 frokost ca 1/4 rugbrød med feks makrel eller leverpostej. I tillæg ca 1 dl grønsagsmos og koste grønsager som han spiser selv. Sier aldri selv stop..
Kl 1215 ammes fra begge bryster
Kl 1230/13-14/1430 middagslur. Sover mellem 1 time og 1 1/2 time
Når han vokner kører vi og henter storasøster i vuggestuen
Kl 1530 frugtmos og fersk frugt i stykker, skorpe eller annet han spiser selv. Nogen ganger får han grød.
Kl 1715/1730 aftensmad grønsager og kød/fisk/kylling. Både biter og mos. Sier aldri selv stop men jeg gir han ca 1 dl + ekstra grønsager, pastaskruver, mail etc som han spiser selv
Kommer i bad
Kl 1845 ammes fra begge bryster
Kl 19/1930 sover for natten
Kl 2230 ammes
Kl 130 ammes
Kl 330 ammes
Han spiser godt i løbet av dagen og får også både Vand af kop og mælk. Han falder også fint i søvn av seg selv til lur både dag og til aften.
Nogen forslag hva jeg kan prøve for at han ikke skal søge bryst hele natten? Han virker tørstig fordi han tømmer brystet og ikke bare for hygge. Han prøvd å tilby vand men det vil han ikke ha.
Sover samlet ofte 2 1/2 til 3 timer på dagen og 10 timer på natten.
Hilsen
PS Far kan ikke hjælpe om natten om det var et av dine forslag..:)