Brev:
Putteritualer hjemme og ude
2. februar 2016
Alder:
8 mdr.
Putteritualer hjemme og ude
Hej Helen...
Vi har en udfordring med at putte vores søn til middagslur hvis vi er i byen. Det ender ofte med at vi må tage hjem og putte ham.
Hans søvnmønster er således:
Kl 7.00 vågner om morgenen.
Kl 9.00 sover 20 min mens vi går med barnevognen.
Kl 13.00 ammes og puttes i sin seng - falder ofte i søvn ved brystet.
Kl 17.00 sover evt en kort lur mens vi går med barnevognen.
Kl 19.30 ammes og puttes - falder i søvn ved brystet.
Kl 22.30 ammes
Ammes evt nat.
Vi bor i en lejlighed på 1 sal, hvor der ikke er elevator. Vi har derfor ikke mulighed for at putte ham ude, og derfor sover han kun ude når vi kan gå en tur med barnevognen. Det betyder at når vi er i byen og gerne vil putte ham i barnevognen blir det næsten umuligt. Dels er han vant til at vognen kører, at man kun sover 20-30 min i den og så er han vant til at blive lagt direkte i seng efter amning.
Det er en stor udfordring overhovedet at få ham til at tage brystet når vi er ude, og gør han det spiser han enten for lidt til at kunne sove, eller også falder han i søvn og vågner så når han skal have overtøjet på for at komme i barnevognen.
Herhjemme er han egentlig for det meste god til at sove videre selvom han falder i søvn ved brystet, men engang imellem vågner han. Jeg kan dog være nervøs for hvordan vi skal få ham til at sove når han engang ikke skal ammes mere.
Håber du kan hjælpe os...
Med venlig hilsen
mig...