Putteritualer hjemme og ude

2. februar 2016

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Putteritualer hjemme og ude

Hej Helen...

Vi har en udfordring med at putte vores søn til middagslur hvis vi er i byen. Det ender ofte med at vi må tage hjem og putte ham.

Hans søvnmønster er således:

Kl 7.00 vågner om morgenen.
Kl 9.00 sover 20 min mens vi går med barnevognen.
Kl 13.00 ammes og puttes i sin seng - falder ofte i søvn ved brystet.
Kl 17.00 sover evt en kort lur mens vi går med barnevognen.
Kl 19.30 ammes og puttes - falder i søvn ved brystet.
Kl 22.30 ammes
Ammes evt nat.

Vi bor i en lejlighed på 1 sal, hvor der ikke er elevator. Vi har derfor ikke mulighed for at putte ham ude, og derfor sover han kun ude når vi kan gå en tur med barnevognen. Det betyder at når vi er i byen og gerne vil putte ham ...

Annonce

... i barnevognen blir det næsten umuligt. Dels er han vant til at vognen kører, at man kun sover 20-30 min i den og så er han vant til at blive lagt direkte i seng efter amning.

Det er en stor udfordring overhovedet at få ham til at tage brystet når vi er ude, og gør han det spiser han enten for lidt til at kunne sove, eller også falder han i søvn og vågner så når han skal have overtøjet på for at komme i barnevognen.

Herhjemme er han egentlig for det meste god til at sove videre selvom han falder i søvn ved brystet, men engang imellem vågner han. Jeg kan dog være nervøs for hvordan vi skal få ham til at sove når han engang ikke skal ammes mere.

Håber du kan hjælpe os...

Med venlig hilsen
mig...

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Ører - øreproblemer hos baby og børn

Siden 2005 får alle nyfødte i Danmark tilbudt en screening for hørenedsættelse få dage efter fødslen. Hvis det viser sig, at barnet har en medfødt hørenedsættelse, er det vigtigt, at man får startet behandling så tidligt som muligt.

Mange børn vil have nedsat hørelse i en periode f.eks. på grund af mellemørebetændelse eller væske i mellemøret. Et barn, som gennem længere tid har nedsat hørelse, vil ikke reagere på lyde og vil have langsom eller manglende sprogudvikling. Hvis...

Læs mere i Babylex

Øjne og syn hos baby

Nyfødtes øjne er tit hævede og sammenklistrede. Det er helt normalt. Er der vedblivende pus i øjenkrogen, har barnet sandsynligvis en øjenbetændelse og bør ses af lægen.

Helt små børn kan se i en afstand af ca. 30 cm. Det er den afstand, der er mellem moderens bryst og ansigt, når hun sidder og ammer. En nyfødt baby har svært ved at se, og verden virker meget utydelig og sløret. Men så snart den lille kommer til verden, begynder synet at udvikle sig.

Dit barn har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

Jeg ville bare blot meddele dig, at det går så godt i øjeblikket at jeg næsten ikke kan få armene ned..

Jeg gik jo rundt og tumlede med tanker om at min datter "kørte" på mig osv.. Men du fortalte mig at hendes humør skifter rigtig hurtigt og at lige netop hendes alder / denne såkaldt selvstændighedsfase gør at det kan være svært for både forældre og barn..

Jeg tror, at fordi jeg er blevet opmærksom på det, så tager jeg det ikke mere personligt og det gør at jeg ikke bliver ked af det mere..

Hvor er det dog dejligt at der også er nogle perioder der faktisk går godt..

Jeg er sikker på at der ligger udfordringer der ude i fremtiden som venter på os, men dem kan jeg ikke komme udenom..

Så rigtig mange tak herfra Helen..
HVOR HAVDE DU DOG RET!!!!!!!!!!!!!

Med venlig hilsen
M´s Mor