Brev:
Korte lure om dagen, 7 måneder baby
23. august 2015
Alder:
7 mdr.
Korte lure om dagen, 7 måneder baby
Kaereste Helen
Mange tak for alle dine gode boeger og web side som vi bruger meget baade i forhold til storebror og lillebror. Jeg har skrevet til dig angaaende storebror og her faar du spoergsmaalet angaaende lillebror :)
Storebror er 2,5 og lillebror bliver 7 maaneder om en uge. Han er 70cm og vejer 8kg. Han er motorisk godt igang, glad, spiser som han skal, faar varieret kost og fejler intet mht. oerene etc. Jeg bruger meget dine boeger mht. tidsplan og mad, saa noget af det gaar efter bogen :)
Han vaagner klokken 7-7.30, og bliver ammet ved 9-9.30 tiden. Problemet er at han vaagner efter 45 minutter, vi proever at trille ham videre, amme ham videre goer alt men han er simpelthen rigtig vaagen. Han vaagner desvaerre ogsaa af det mindste lyd, og det goer det ikke nemere at have en storebror omkring.
Saa aktiverer vi ham til klokken 13, saa vi proever paa at holde til dagsrytmen, saa ender det generalt med at han sover ved 13.30 tiden og vaagner saa efter 1 time. (Jeg ammer ham foer han sover og han spiser naar han vaagner / eller til tidspunkerne hvor han burde vaagne) og saa uanset om han tager en powernap eller springer den over sover han foerst ved 21 tiden. Jeg begynder med at amme ham ved 20tiden men han ammer og ammer og saa lige naar jeg tror at han er ved at sove aabner han oejnene og er rigtig energisk. Saa den traekker naesten altid ud til 21-21.30... Jeg maa sige at vi har storebror ogsaa saa han har meget svaert ved at koncentrere sig mens jeg ammer ham.
Jeg synes han sover alt for lidt. Og de lure han har om dagen er alt for korte.
Jeg ved ogsaa fra din bog at vi skal springe amningen over om en uge til hans soevn ved 9 tiden. Hvordan synes du at jeg skal faa ham til at sove ved 9 tiden, skal jeg gaa en tur, skal jeg proeve paa at ligge ham eller hvad synes du er bedst at vaenne ham til.
Mange tak paa forhaand,
Du er som en del af familien, der hjaelper en hen ad vejen:))
Mor D