Brev:
Vågner pludselig mange gange om natten
18. juni 2015
Alder:
7 mdr.
Vågner pludselig mange gange om natten
Hel Helen
Min datter er begyndt, at sove frygteligt om natten. Hun plejer at sove rigtig godt både om natten og dagen.
Rytmen ser sådan ud:
6.00-6.30 vågner og bliver ammet
7.30-8.00 får havregrød, øllebrød eller trekornsgrød
9.00 sover til formiddag ude i barnevogn
11.00 vågner og bliver ammet
12.00-12.30 får grøntsagsmos med kød
14.00 sover til eftermiddag ude i barnevogn
15.30 bliver ammet
16.30 får frugt i hånden
18.10-18.30 sover en lille lur ude i barnevognen
19.30 får kartoffel/grøntsagsmos med kød
21.00-21.30 bliver ammet og puttet for natten og vågner så ikke før næste morgen (sover i egen seng på sit værelse)
Sådan har rytmen set ud noget tid nu. Problemet er så, at hun den sidste uge har vågnet næsten hver time om natten ved, at græde i vildensky. Så har vi gået ind til hende og trøstet hende og så sover hun videre men vågner igen med gråd kort efter. Hun har aldrig gjort det før.
Vi sørger for at hun får rigeligt med vand dagen igennem og hun er meget aktiv. Hun sidder aldrig stille men bevæger sig meget og hun kan meget motorisk.
Vi er meget i tvivl om hvorfor hun pludselig vågner så ofte om natten og er så ulykkelig. Vi har selvfølgelig sikret os, at hun ikke har feber. Om dagen sover hun så fint og er glad og livlig.
Hun vejer 7,5 kg. Og er 73 cm. Lang jeg er lidt i tvivl om hvor meget væske hun skal have om dagen?
Med venlig hilsen
Maries mor