Brev:
Lære at sove selv i egen seng
20. maj 2015
Alder:
6 mdr.
Lære at sove selv i egen seng
Hej Helen.
Min datter på 6,5 måned er så dygtig til at sove, og det har hun været siden hun var 2,5 måned efter hendes maveproblemer fik en ende. Vi er dog nødt til at køre barnevognen frem og tilbage er par gange før hun sover helt men derefter sover hun helt uforstyrret. Hun sover i barnevognen både om dagen og om natten, så vi kunne godt tænke os at hun kunne lære at sove i sin egen seng nu.
Hendes rytme ser sådan ud:
Ca. Kl. 6: vågner og bliver ammet
8.30-9.00: ammes og puttes ude i barnevognen
11.00-11.30: vågner og ammes
12.00-13.00: får brød med frugtmos og vand af kop
Ca. 14 tiden: ammes hvis hun vil og puttes ude i barnevognen
Ca. 16 tiden: vågner og ammes hvis hun vil
Ca. 18-18.30 tiden: sover hun ca. 30 minutter i barnevognen ude
Kl. 19.00: får grøntsagsmos med kød el. Fisk ...
...
21.00-21.30: ammes og puttes for natten indenfor i barnevognen og
Omkring 4 tiden: vågner og ammes en lille smule og puttes igen i barnevognen og sover igen til Kl. 6 ca.
Hun er meget nem at putte i barnevognen, vi lægger hende bare ned og dynen om og så sover hun nogen gange så snart hun lægges og andre gange skal vi lige køre lidt med vognen men det tager aldrig mere end 5 minutter før hun sover. Barnevognen står i soveværelset om natten. Men jeg vil meget gerne lære hende, at falde i søvn selv i sin egen seng. Så hun også er klar til at komme i dagpleje til august. Vores ønske ville være at putte hende stille og roligt i hendes egen seng men vi er meget i tvivl om hvad vi skal gøre. Ingen af os ønsker at hun skal græde sig i søvn, så derfor håber vi du kan give os et par råd
Hilsen
Maries mor