Virkelig svær at putte - 9.5 måned

15. april 2015

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Virkelig svær at putte - 9.5 måned

Kære Helen,

Vi er i øjeblikket inde i periode, hvor min dreng på nu 9,5 måned er virkelig svær at få puttet om aftenen, men synes faktisk også tendensen er der om dagen. Som regel sover han to lure i løbet af dagen; 10-11 og 13.30-14.30-15.00 eller deromkring. Han sover gerne lidt senere lige pt, da det tager utrolig lang tid for ham at falde i søvn, og jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg skal gøre.

Hvis han vågner fra sin middagslur kl. 14.30, bliver han som regel puttet omkring kl. 20. Jeg ammer ham, men for det meste slipper han selv før øjnene er ved at falde i, eller også er det mig, der vurderer, at nu har han spist sig mæt og kan blive puttet. Men så snart han bliver lagt rejser han sig op i sengen og står og leger osv... På et eller andet tidspunkt begynder han at blive lidt ked af det, og jeg kommer ind, tager ham op og holder ham ind til mig, for ...

Annonce

... at give ham noget ro og nærhed, men ofte har han rigtig svært ved at finde ro, og jeg er heller ikke interesseret i at gøre det til en vane at han skal falde næsten i søvn i mine arme og så lægges; det bliver lidt tungt...

Så de sidste par aftenener er jeg gået til og fra - har taget ham lidt op, lagt ham igen, prøvet at holde hænder på ham, sige shh shh osv, men der går virkelig lang, før han overgiver sig til søvnen. På et tidspunkt bliver han jo også overtræt og får på den måde endnu sværere ved at lade roen falde over sig. Tror du, at jeg misser det famøse søvntog, og at det er det, der spiller ind hos os?

Hvor lang tid kan jeg forvente at han ca. vil kunne holde sig vågen fra han vågner fra middagslur til han skal puttes, og hvad er det gennemsnitlige søvnbehov for et barn med hans alder?

Jeg håber, du har et godt råd.

Mange hilsner og tak
Nanna

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Barselsbesøg

I nogle kommuner tilbyder sundhedsplejersken at komme på besøg meget hurtigt efter fødslen. Dette sker hvis fødslen f.eks. er foregået hjemme, eller hvis moderen er gået meget hurtigt hjem efter fødslen.

Også jordemødre tilbyder nogle gange barselsbesøg i hjemmet, hvis kvinden er udskrevet inden for 48 timer efter fødslen eller hvis der er tale om en hjemmefødsel. Man taler normalt om et barselsbesøg når sundhedsplejerske eller jordemoder kommer på besøg i hjemmet 3-5 dage efter...

Læs mere i Babylex

Hår - babys hårpragt

Nogle børn fødes med stor hårpragt og andre kun med små dun. Håret kan variere både i tykkelse, længde og farve.

Selvom barnet fødes med meget hår, er der ingen garanti for, at håret bliver på hovedet. De fleste børn vil i 3-4 mdr´s alderen miste meget af deres hår, både fordi de ligger meget ned, men også fordi de hår, som er udviklet, da barnet lå i moderens mave, ofte tabes på en gang.

De nye hår, som vokser frem, er ofte tynde og fine i forhold til det hår, som...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for svar om valg af skole. Som altid er du utrolig dygtig til at "stille skarpt & zoome ind". Det er en gave!

kh Lene