Brev:
Søvn eller mangel på samme - 8 mdr.
23. februar 2015
Alder:
8 mdr.
Søvn eller mangel på samme - 8 mdr.
Kære Helen,
Hele vores lille familie har brug for et godt råd, og om det vi har tænkt os at gøre fra i aften er ok.
Caroline, 8,5 måned, (070614) er blevet en rigtig natteravn, som de sidste par uger er begyndt at vågne helt op efter sin sene amning ved midnatstid. Før sov hun bare videre, men nu vil hun slet ikke sove før efter nogle timer. I nat f.eks. blev hun puttet i egen seng, på eget værelse kl. 20. Der sover hun til midnatstid, jeg går ind til hende uden at sige noget, ammer hende og aer hende blidt. Bagefter bliver hun lagt tilbage i sin seng, men så ruller hun rundt og rejser sig op. Det fortsætter et stykke tid, hvorefter jeg går ud af værelset, og hun bliver meget ked af det. Jeg sover en times tid, og hun er stadigvæk vågen og småklynker lidt. Lader hende ligge, og hun sover ved 4 tiden. Hun er lige vågnet og er super duper frisk og glad, hvor vi andre er enormt trætte. Hvad sker der lige for min baby? Og er det ok at jeg efter natamningen lader hende græde sig selv i søvn?
Fra hun var 0-2 måneder sov hun 3 timer, mad, sov igen. Fra 2-6 mdr sov hun fuldstændig igennem fra midnat til kl. 07. Så vi er noget forundret, da det tilsyneladende ikke skyldes sult. Jeg har overvejet at prøve at give en flaske inden sengetid, men hun nægter at tage flasken.
Hendes rytme pt er: sover fra 9-10.30 & igen fra 13-15. Bliver puttet kl. 20. Sover til midnat, og er derefter vågen det meste af natten.
Håber på nogle gode råd fra den trætte familie, minus Caroline som er frisk.
Med venlig hilsen
Stine