Brev:
Vil ikke sove alene - seperationsfasen
20. januar 2015
Alder:
10 mdr.
Vil ikke sove alene - seperationsfasen
Hej Helen
For et par uger siden skrev jeg ang vores mindste søn på 10 1/2 måned. Han er utrolig urolig ved putningen om aftenen - men nu er der meldt sig et nyt problem. Han vil ikke sove alene i sin egen seng.
Ja, han er stadig urolig omkring putningen om aftenen. Han sover i uld, tænker på at købe en juniordyne efter din anbefaling, da han er stor af sin alder. 13 kg og 83 cm.
Når han endelig er faldet i søvn om aftenen efter 30-60 minutters rullen rundt i sengen, kan jeg bære ham over i sin egen seng. Men så går der 20 minutter så vågner han, rejser sig og græder utrøsteligt. Jeg kan ikke bare ligge ham ned i sengen, tysse og holde en hånd på hans mave. Han VIL op! Lige så snart han kommer op i favnen sover han med det samme igen. Ligger man ham igen, går der max 5 min så starter det forfra. Han vågner, skriger, græder og vil tydeligvis ikke være alene.
Så ender det med man selv går i seng, med ham liggende sammen med en. Ligger han i vores seng er der intet! Lige så snart han kommer over i sin seng igen starter det. Jeg mistænkte lidt ørerne, men har slået det lidt hen igen, da han jo sover som en engel hele natten igennem i vores seng. Han skal dog alligevel til læge i morgen, da han er lidt forkølet.
Jeg ved jo egentlig godt hvad der spiller ind - han er i seperationsfasen, han er netop starter indkøring i vuggestue for 10 dage siden (det går dog super godt, han klarer det så flot!!) Han bliver rigtig ked af det når en dør bliver lukket. Han er meget OBS på alt det der sker lige nu med at mor går og kommer tilbage.
Mit spørgsmål går nok på, hvor længe det skal stå på? Er lidt ked af jeg slet ikke har noget tid om aftenen efter ungerne er lagt. For så blir jeg nød til selv at gå i seng også. Snakker vi uger? Måneder? Kan slet ikke huske hvor længe det varede med min store - men husker tydeligt vi var igennem det!
Kærlig hilsen
en lidt træt mor.