Brev:
Store søvnproblemer - del 3 (Nu 8 mdr.)
12. januar 2015
Alder:
8 mdr.
Store søvnproblemer - del 3 (Nu 8 mdr.)
Kære Helen
Så er det mig med alle mine spørgsmål igen…
På baggrund af dit sidste svar og hans dårlige søvn, prøvede vi for en lille uge siden med flasken igen ved den sene aften-amning, og denne gang accepterede han den. Han spiste først ca. 100 ml og vågnede igen 2 timer senere som han plejede, hvor han ammede meget (der var jo mere mælk, da jeg havde sprunget en amning over). Herefter sov han 2x3 timer (hvilket er rekord i flere mdr!). Derfor gentog vi flasken de efterfølgende dage (hvor hans spiste 150 ml), også med 1-2 x 3 timers søvn til følge.
Efter et par døgn med den ene flaske + den øvrige nedtrapning om dagen, er min mælkeproduktion dog faldet markant. Vi har samtidigt ændret tidspunktet for flasken til at være hans "godnatflaske", da det var mere praktisk. Når han får den som godnatflaske, får han den efter han har ammet hos mig (for at holde min produktion oppe), og her drikker han så kun 50-70 ml. MEN med lavere mælkeproduktion og som "godnatflaske" er vi tilbage til at vågne hver 1-2 time…. Og jeg er blevt lidt nervøs for om min amning kan være i "fare" med den flaske, og jeg kan ende med at stå og lave flasker hver 1-2 timer om natten…
Så mit spørgsnål er derfor: hvad ville du anbefale, nu hvor han acceptere flasken?
Det skal også lige siges, at vi har været ved ørelægen, og han har faktisk væske på begge øre, så det er måske også det, der generer hans søvn:-(
Bedste hilsner
C