Kan ikke sove - 7 mdr.

21. oktober 2014

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Kan ikke sove - 7 mdr.

Kære Helen,

Jeg skriver til dig, fordi vi har store udfordringer med at få vores lille pige til at sove - både om dagen men især om natten.

Hun er nu snart 7 måneder. Hun er glad det meste af tiden og meget opmærksom/nysgerrig. Hun spiser næsten alt hvad vi tilbyder hende - både fra mig, men også “rigtig” mad.

De eneste måder vi kan få hende til at sove er ved at gå tur med barnevognen, have hende i armene eller hvis jeg ammer hende i søvn. Selv når hun sover tungt, kan vi ikke flytte hende til hendes egen seng - hun begynder simpelthen at skrige hysterisk (og dette kan vare flere timer, hvis vi ikke lægger hende til at sove igen på en af ovenstående metoder).

Vi forsøger at være så faste i vores rutiner som muligt - det vil sige, at vi stort set følger dette program hver dag:
06:30 - står op
07:30 - morgenmad (grød/mos)
08:30 - går tur med barnevognen, så hun sover ca. 1 time
11:00 - frokost (mos + andre små ting som banan, agurk)
13:00 - går tur med barnevognen, så hun sover mellem 1-1,5 time
15:00 - mos
17:30 - aftensmad (grød/mos samt ...

Annonce

... lidt af hvad vi selv spiser)
19:00 - flaske med erstatning eller vælling
20:00 - puttes ved hjælp af langvarig amning i vores seng

Herefter vågner hun hver halve time og skriger, det fortsætter indtil vi selv går i seng ved 22-tiden. I løbet af natten vågner hun hver time, hvor jeg enten putter hende ved at holde om hende eller ammer hende til hun falder i søvn. Hun sover i øjeblikket i vores seng hver nat.

Vi har prøvet forskellige metoder til at få hende til at falde i søvn af sig selv i sin egen seng, men indtil videre har vi ikke fået andet end skrig og skrål ud af det. Det eneste, der kan trøste hende er at vi tager hende op og går rundt med hende til hun falder i søvn af udmattelse.

Jeg har læst en del indlæg på din hjemmeside, og har forsøgt med at tage brystet fra hende lige inden hun sover. Det virker nogle gange, men jeg har lidt svært ved at vurdere om hun egentlig er faldet i søvn. Jeg har nu forsøgt i 3 uger og det har ikke ændret noget.

Hvordan skal vi få hende til at at falde i søvn og gerne i sin egen seng?

Venlig hilsen

Caroline

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Vestibulærsans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Vestibulærsansen registrerer hovedets bevægelser i forhold til tyngekraften, og den hjælper os med at finde ud af, hvad der er op og ned, når vi bevæger os. Dette sker via receptorer, som er beliggende i det indre øre....

Læs mere i Babylex

Mælkedranker

Nogle børn drikker så meget mælk, at det tager pladsen op for den egentlige mad. Disse børn kalder man for mælkedrankere.

De første 6 måneder vil det lille barn naturligt leve af mælk, men i takt med at barnet bliver ældre, begynder at spise mere og mere rigtig mad, så er det vigtigt, at mængden af mælk skrues gradvist ned. Hvis barnet gennem for lang tid lever mest af mælk, vil barnet kunne komme til at mangle vigtige næringstoffer - som naturligt indtages via en almindelig sund...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor