Få baby til at sove igennem

27. juni 2014

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Få baby til at sove igennem

Kære Helen

Først og fremmest tak for en fantastisk brevkasse samt fantastiske bøger. Der er ikke nogen af mine barslende veninder, der ikke kender dig, og du blir citeret dagligt :-)

Men men men, her får du lige det sikkert mest stillede spørgsmål en gang til: hvordan får jeg min dreng på 8,5 måned til at sove igennem? Han vågner mange gange hver nat og vil kun sove viddere, hvis jeg ammer ham. Problemet hermed er nemlig ikke kun nætterne men også, at han ikke spiser ret meget fast føde om dagen. Min teori er, at det skyldes, at han spiser sig godt og grundigt mæt om natten og dermed ikke er sulten i dagtimerne

Jeg har fået at vide af min sundhedsplejerske, at hun anbefaler en kold tyrker og at vi altså tager kampen de par nætter det kræver, indtil han har vænnet sig til, at han ikke skal spise om natten. Og det skulle være min kæreste, der tog tam, så han ikke ...

Annonce

... blev endnu mere frustreret over, at jeg var der men ikke ville give ham mælk. Jeg er ikke så glad for metoder, der indebærer megen gråd og er heller ikke så glad for på den måde at nægte min søn at få den mad, han jo er sulten efter, da han jo ikke spiser op op til natten på nuværende tidspunkt. Og er også bange for, at han vil undres over, hvor jeg bliver af, når han græder after mad, og jeg ikke kommer.

Men jeg er dog også lidt desperat efter en løsning, så hvis det er det det kræver, må vi jo gøre det. Jeg tænker om det vil hjælpe, at han kommer ind i et andet værelse (sover pt i vores soveværelse), da folk siger, at han kan lugte mælk og dermed bliver forstyrret af at ligge hos mig. Men kan jo godt lide at han sover i vores værelse, dog ikke for en hver pris, hvis det er det, der forstyrrer hans søvn

Nå, men glæder mig til at høre fra dig.

Mange hilsner
Katrine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Taktilsansen

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Taktilsansen kaldes også berørings- og følesansen. Den er vigtig for barnets kropsbevidsthed, og den gør, at vi kan mærke varme, kulde, smerte, tryk mm. Børn som har problemer med deres taktile sans, vil ofte ikke bryde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for dit tip om "drilleblæren" og "drillenumsen". Det var lige i øjet!

Pludselig blev af-med-ble et projekt, som vores datter kunne forholde sig til og føle sig som en del af. Lige fra den håbefulde: "Vi skal nok få krammet på den drilleblære, ikk?" til den lettere truende: "Jeg har sagt til drillenumsen, at hvis den ikke opfører sig ordenligt, så ringer jeg til politiet, også kommer den i fængsel".

Så nu er hun uden ble (om dagen) og siger fint til selv og overholder de faste toilettider - om morgenen og aftenen og efter måltider - uden (ret meget) brok.

Tak for hjælpen. Det er stor lettelse for os ikke at skulle skændes med hende om den åndssvage ble.

Venlig hilsen

Helt Utrolig Lettet