Brev:
Få baby til at sove igennem
27. juni 2014
Alder:
8 mdr.
Få baby til at sove igennem
Kære Helen
Først og fremmest tak for en fantastisk brevkasse samt fantastiske bøger. Der er ikke nogen af mine barslende veninder, der ikke kender dig, og du blir citeret dagligt :-)
Men men men, her får du lige det sikkert mest stillede spørgsmål en gang til: hvordan får jeg min dreng på 8,5 måned til at sove igennem? Han vågner mange gange hver nat og vil kun sove viddere, hvis jeg ammer ham. Problemet hermed er nemlig ikke kun nætterne men også, at han ikke spiser ret meget fast føde om dagen. Min teori er, at det skyldes, at han spiser sig godt og grundigt mæt om natten og dermed ikke er sulten i dagtimerne
Jeg har fået at vide af min sundhedsplejerske, at hun anbefaler en kold tyrker og at vi altså tager kampen de par nætter det kræver, indtil han har vænnet sig til, at han ikke skal spise om natten. Og det skulle være min kæreste, der tog tam, så han ikke blev endnu mere frustreret over, at jeg var der men ikke ville give ham mælk. Jeg er ikke så glad for metoder, der indebærer megen gråd og er heller ikke så glad for på den måde at nægte min søn at få den mad, han jo er sulten efter, da han jo ikke spiser op op til natten på nuværende tidspunkt. Og er også bange for, at han vil undres over, hvor jeg bliver af, når han græder after mad, og jeg ikke kommer.
Men jeg er dog også lidt desperat efter en løsning, så hvis det er det det kræver, må vi jo gøre det. Jeg tænker om det vil hjælpe, at han kommer ind i et andet værelse (sover pt i vores soveværelse), da folk siger, at han kan lugte mælk og dermed bliver forstyrret af at ligge hos mig. Men kan jo godt lide at han sover i vores værelse, dog ikke for en hver pris, hvis det er det, der forstyrrer hans søvn
Nå, men glæder mig til at høre fra dig.
Mange hilsner
Katrine