Vågner mange gange natten, lige pludselig

18. marts 2014

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Vågner mange gange natten, lige pludselig

Hej Helen

Jeg roder lige pludselig voldsomt med Arthur og nattesøvnen. Han har aldrig været en baby der bare sov igennem. Vi har da som regel skulle give sut 3-5 gange om natten og der har været perioder hvor han en enkel gang er vågnet op og snakket i 30-45 min. Men nu er det pludselig ændret for nogle uger siden/en lille måned

Han er nu 9 1/2 mdr og indenfor en lille måneds tid, er det blevet værre og værre. Han vågner, i søvne og græder. Vi stikker ham sutten. Det har i lang tid gået med "bare" at gøre det i 3-5 gange hver nat.

Nu vågner han, vil ha sut, men er så motorisk urolig at han 5 min efter vil ha sut igen. Det kan forsætte i en time. Hvis det er ud på natten ender han jo op med at vågne for meget op, sætter sig op, og kan ikke nemt falde i søvn. Jeg syntes jo slet ikke jeg får sovet, når jeg konstant render inde ved ham. Han bliver ikke nødvendigvis ked når jeg går fra ham, ...

Annonce

... men bøvler rundt i den seng.

Han spiser og får fint med mælk. Han sover ca 2 timer om formiddagen og 45 min om eftermiddagen og puttes kl ca 19 (kan ikke trække ham længere der).

Putning om dagen er også blevet et kæmpe problem. Jeg bliver nødt til enten at give en flaske i barnevognen eller stå og holde ham på brystet og holde ham nede, for at han ikke rejser sig. Putning om aftenen er knap så svært, men ofte skal jeg også ind der og ligge ham ned mange gange.

Jeg er i tvivl om vi er i en fase, hvis ja, hvordan takler jeg det bedst? Og hvor længe er de normalt.

Han har også fået to undertænder for nyeligt (nok ca 3 uger siden den første begyndte) og propper alt i munden. Æder fx indkøbsvognen når han sidder i den. Hvor længe kan det være tand irritation. Troede max det varede et par dage og er alle 20 tænder lige bøvlet, hvis det her er hvad det munder ud i???

Med venlig hilsen :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Æbler og æblemos

Barnet kan fra 6 måneder spise al slagt frugt, frisk eller kogt. Frugten bør stadig moses, og æblemos vil ofte være et hit hos børn - især hvis det serveres, som topping på en grød. Rå æbler bør du dog være opmærksom på.

Børn under 3 år bør ikke få fødevarer, som er meget hårde eller som knækker let. En stor æblebåd kan knække og sætte sig fast i halsen, og af samme grund kan det ikke anbefales at give små børn et helt æble at gnave af. Du skal også være opmærksom på skrællen,...

Læs mere i Babylex

Bad, de første gange

Det spæde barn kan komme i bad ret hurtigt efter fødslen og ofte beder mange om at få hjælp til det første bad, imens man endnu er på barselsafsnittet.

Når I beslutter jer for at bade jeres barn, så er det rigtig godt at have nogle faste rutiner:

- Et babybadekar er en god idé, nogen vælger også at bruge en speciel babyspand. Det vigtigste er at karret er afgrænset i størrelsen, det giver barnet lidt tryghed.

- Det er en god idé at tilbyde barnet...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Helen har på alle mulige måder været en super støtte for mig i de første fire måneder med min søn Lucas.

Camilla Martin