Sovetider om dagen

27. februar 2014

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Sovetider om dagen

Hej Helen

Så er Arthur 9 mdr og møvre sig frem på maven, samt spiser stort set alt blødt mad der serveres for ham. Han har sin første tand på vej og får 3 flasker i døgnet på 200 ml.

Grunden til jeg skriver, er fordi jeg pludselig bliver i tvivl om hans søvnbehov. Han har altid virket hurtig træt, fra helt spæd og kunne sove, nok lidt over gennemsnittet. Men pludselig i løbet af den sidste uge, er han blevet rigtig træls at putte om dagen.

Dagen er således:
Alt imellem 6-7.30: vågner

Ca 2 timer efter udviser han træthedstegn, pyller, ikke tilfreds med at være oppe ved os eller lege. Nogen gange så er det allerede efter 1-1 1/2 time. Giver ham en flaske og putter ham (dog pga storesøsters rutiner, ikke før kl ca 9). Når han får flasken bliver han så træt, lukker øjnene, nuller med kluden. Så bære jeg ham direkte "ud" og sove (er stadig i udlandet, så skifter lidt med at putte ham i hans seng eller klapvognen indenfor). Så ligger han 10-20 min før han ligger sig til. Bliver sur og råber, men ikke ked af det.

Han sover imellem 1,5-2,5 time. Når han så igen har været vågen et par timer, syntes jeg igen han bliver pyller. Han kan tage alt imellem 10-45 min om at ligge ...

Annonce

... sig til her. Ja nogen gange, må jeg jo tage ham op efter 10 min, da vi skal hente søster. Han sover som regel ikke så længe her, omkring 1 time (plus/minus, alt efter hvor længe han har sovet til formiddag).

Jeg vil helst ikke have ham til at sove igen, men han virker ofte træt, så få gange har jeg prøvet at putte ham igen. Her stritter han også imod. Han virker træt men vil ikke ligge sig til.

Mit spørgsmål er om jeg gør det forkert, om jeg læser ham forkert og han slet ikke er træt. Men hvorfor er han så så sur hele tiden?? Han har lige haft ml. ørebetændelse og været på pencelin, men er checket og skulle ikke ha problemer i øret mere.

Han forsøger at kravle rigtigt, men har ikke fundet teknikken, nu prøver han nærmest at stå ved at strække benene helt ud og skubbe sig op. Kan det gøre en så sur??

Hvis jeg skal putte ham senere, hvad skal jeg så gøre med ham i den tid hvor han ingenting vil??? Har engang imellem ladet ham sidde i sin klapvogn indenfor, med sin sut. Det er vist der han er gladest.

Hvornår kan man forvente han kan holde længere?? Altså han sover jo ok om natten, fra 19/19.30 - 6/7.30 om morgenen

Håber du kan hjælpe mig

Med venlig hilsen
As mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Brystopereret

Mange kvinder bliver idag brystopereret. En brystoperation kan både være en brystreduktion, hvor man har fjernet noget af brystet og en brystimplantation, hvor man har gjort brysterne større.

Mange kvinder bekymrer sig om hvorvidt de vil kunne amme deres barn, når de er brystopererede og der er ikke andet at gøre, end at se hvad tiden bringer. Nogle kvinder vil fint kunne amme, det afhænger meget af operationsmåden. En del kvinder ammer delvist, giver altså bryst og supplerer med...

Læs mere i Babylex

Søskende

Det er helt normalt at der kan opstå jalousi, når der pludselig kommer en lille ny, som kræver at få noget af den opmærksomhed, der tidligere var forbeholdt storesøster eller storebror. Her er lidt råd til hvordan du kan imødegå nogle af de problemer der kan opstå:

- Husk at give den store opmærksomhed. Vær opmærksom på at den store har savnet dig imens du har været indlagt med den lille ny. Gør familien opmærksom på at de gerne må komme med gaver til den lille, men det er næsten...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

tak fordi du eksisterer! I 6,5 måned - siden min søn kom til verden - har jeg benyttet mig af din hjemmesiden og læst adskillige hjælpsomme svar/spørgsmål/artikler mm. Hvilken lettelse i øvrigt, at en del førstegangsmødre føler det samme som jeg selv; overvældet af kærlighed, nervøs, urolig, lykkelig, nysgerrig, komplet for meget etc etc:)

Din kærlige og varme jargon gør, at man straks føler sig tryg i at “dele” ens liv og baby med dig!