Urolig om natten - 11 mdr.

26. februar 2014

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Urolig om natten - 11 mdr.

Hej Helen.

Tak for dit lange og brugbare svar fra sidste gang.

Min 11 måneder gamle pige sover meget uroligt om natten og vågner ca hver time. Hvis hun ligger ved siden af mig, sover hun hele natten uden problemer. Men det ville være rart at få sin egen seng igen.

Jeg er lige stoppet med at amme hende om aftenen inden sengetid og det er gået rigtig fint. Til sidst var det kun hygge og tryghed. Hun søger det heller ikke mere.

Når hun skal i seng, kan jeg ikke lægge hende i sengen og blive ved hende til hun falder i søvn. Så bliver hun meget sur uanset hvor træt hun er. Jeg skal have hende i mine arme, hvor hun falder til ro og overgiver sig til søvnen. Jeg kan så lægge hende i hendes seng uden problemer. Der går ca en time, hvor hun vågner halvt op og små ...

Annonce

... græder. Jeg skal bare tage hende op og så sover hun videre. Jeg har prøvet at lade hende ligge selv og vente på om hun selv sover videre, men det gør hun ikke.
Sådan vågner hun ca hver time. Men for at jeg får mest søvn, lader jeg hende fra kl ca 22.30 sove ved siden af mig. Hendes seng står en halv meter fra min. Når hun falder i søvn, spætter hun lidt. Hun er lige begyndt at kravle rundt (dog på hendes måde).

Hun er stadigvæk en glad og rask pige. I barnevognen sover hun rigtig godt uden problemer.

Vi har været ved ørelægen, hvor han kunne se hun havde væske i ørene. Men fordi hun har været meget forkølet, ville han se hende om 2 mdr og tage hans afgørelse.

Mit spørgsmål er, hvordan får jeg hende til at sove længere tid af gangen uden hun vågner op?

Hilsen Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Tun og børn

Har du børn mellem 0 og 14 år, er det vigtigt, at du serverer masser af forskellig fisk for dem – men nye beregninger viser, at børn under 3 år bør få andre typer fisk end tunbøffer og udskæringer fra andre store rovfisk samt dåsetun.

Problemet med tunbøffer og andre store rovfisk er, at selv ved indtag af en lille mængde, kan barnet få kviksølv i en mængde, der kan skade barnets udvikling.

Alle børn op til 14-års alderen bør styre uden om tunbøffer og andre...

Læs mere i Babylex

Rosiner

Børn under 3 år må gerne spise rosiner, men ikke i ubegrænsede mængder. Det anbefales at børn under 3 år max spiser 50 gram rosiner om ugen.

Rosiner indeholder en svampegift, som hedder Ochratoksin A. Dette tåler barnet kun i meget små mængder. Det er det totale indtag over en længere periode der betyder noget. Derfor sker der ikke noget ved, hvis barnet spiser mange rosiner en dag og i dagene derefter ikke spiser rosiner.

Svampegiften findes også i økologiske...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusinde tak for en informationsrig hjemmeside og nogle virkelig fantastiske bøger om børn! Jeg har erhvervet mig hele din bog-serie og efter at have læst dem, bruger jeg dem stadig ofte som opslagsværk. Tak for dem!

Venlig hilsen
Cecilie