Brev:
Urolig om natten - 11 mdr.
26. februar 2014
Alder:
11 mdr.
Urolig om natten - 11 mdr.
Hej Helen.
Tak for dit lange og brugbare svar fra sidste gang.
Min 11 måneder gamle pige sover meget uroligt om natten og vågner ca hver time. Hvis hun ligger ved siden af mig, sover hun hele natten uden problemer. Men det ville være rart at få sin egen seng igen.
Jeg er lige stoppet med at amme hende om aftenen inden sengetid og det er gået rigtig fint. Til sidst var det kun hygge og tryghed. Hun søger det heller ikke mere.
Når hun skal i seng, kan jeg ikke lægge hende i sengen og blive ved hende til hun falder i søvn. Så bliver hun meget sur uanset hvor træt hun er. Jeg skal have hende i mine arme, hvor hun falder til ro og overgiver sig til søvnen. Jeg kan så lægge hende i hendes seng uden problemer. Der går ca en time, hvor hun vågner halvt op og små græder. Jeg skal bare tage hende op og så sover hun videre. Jeg har prøvet at lade hende ligge selv og vente på om hun selv sover videre, men det gør hun ikke.
Sådan vågner hun ca hver time. Men for at jeg får mest søvn, lader jeg hende fra kl ca 22.30 sove ved siden af mig. Hendes seng står en halv meter fra min. Når hun falder i søvn, spætter hun lidt. Hun er lige begyndt at kravle rundt (dog på hendes måde).
Hun er stadigvæk en glad og rask pige. I barnevognen sover hun rigtig godt uden problemer.
Vi har været ved ørelægen, hvor han kunne se hun havde væske i ørene. Men fordi hun har været meget forkølet, ville han se hende om 2 mdr og tage hans afgørelse.
Mit spørgsmål er, hvordan får jeg hende til at sove længere tid af gangen uden hun vågner op?
Hilsen Louise