Bøvler med putningerne - 6 mdr.

25. februar 2014

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Bøvler med putningerne - 6 mdr.

Hej Helen

Tak for dit tidligere svar og dagsplanen. Det var faktisk lige før vi kommet hen mod den rytme inden du skrev den til os. Gry endte desværre bare med at få forstoppelse igen og vi måtte give Mircolax, det har så gjort at vi starter lidt forfra igen.

Hun var jo som sagt de 6½ mdr og vi bøvler stadig med de putninger. Vi havde en enkelt periode med 4-5 nætter hvor vi kunne putte hende uden at gå med hende. Det endte dog da hun fik forstoppelse første gang og siden har vi ikke kunne det mere. Som det er nu, er hendes putteritual at vi starter med at amme hende på hendes værelse hvorefter mor synger en sang og ligger hende i tremmesenge. Nu tager far så over hvor han lader hende ligge i sengen indtil hun bliver lidt pylret hvor han så tager hende op og går med hende. Nogle gange er hun svær til at få være rolig i armene, hun er stadig lidt pylret her. Han går med hende og skiftevis synger og snakker til hende indtil hun lukker og øjnene, og derefter bliver lagt i tremmesengen. Nogle gang sover hun første gang andre gange skal hun op og gå`s med igen.

Problemet er også lidt at vist hun vågner og er frisk om natten/morgenen er vi ofte altid nødt til at gå med hende i armene inden hun kan sove videre. Dette variere imellem 10-60 min inden at hun sover, hvilket jo ofte kan være en lille smule træls hver nat at skulle. Dog har vi virkelig også svært ved at tage kampen da vi begge har ...

Annonce

... svært ved at lade hende blive så opkørt og ked af det ved putningen.

Spørgsmålet er så lidt om vi stadig skal blive ved at gå med hende i armene, eller vi skal i gang med at lære hende at sove selv, da hun jo er ved at være så gammel at hun måske selv skulle kunne klare det? Vi har jo som sagt også bøvlet med forstoppelse noget tid, og skal vi måske bare hjælpe hende så meget som muligt med at finde ro mens hun bøvler med forstoppelse?

Så er der putningerne om dagen som heller ikke kører for tiden. Vi er som sagt nede på 2 lurer da vi ikke kunne få hende til at tage den 3 lur længere, dette er også helt fint og det fungere fint. Vi har dog haft en hel del mislykkede gang med 3 lur inden vi er kommet til at hun ikke skal have den mere. Kan det at vi har prøvet at putte hende så mange og mislykket, gjort at hun er svær at putte til de 2 andre lurer?

Vi putter hende ved at gå med barnevognen da vi ikke har kunne lærer hende fra det. Det er dog bare for tiden meget svært at få hende til at sove. Vi skal ofte gå et godt stykke inden hun sover og ikke ligger pludre eller det modsatte, er utilfreds og brokker sig. Hun er også blevet mere svær at læse hvornår hun er klar til lur.

Med venlig hilsen
Helle`s mand :)

Et lille side spørgsmål, kan babyer blive meget utilpas når de har fået Microlax? Begge gang Gry har fået det, har hun været meget urolig efter og ikke sovet meget de 2 følgende dage?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Børn i bilen

Der er fem gode huskeregler, når du skal transportere dit barn i bilen:

1. Det er vigtigt at barnets autostol passer til både barn og bil. Tag derfor både barn og bil med, når du køber autostol.

2. Sørg for at autostolen sættes korrekt fast. Følg brugsanvisningen og stram selerne så godt til som muligt, så stolen er godt fastspændt til sædet i bilen.

3. Vælg bagudvendt autostol så længe som muligt. Det er mest sikkert for barnet.

4....

Læs mere i Babylex

Tilskudsblanding

En tilskudsblanding er en modermælkserstatning, der kan gives som tilskud til anden ernæring. Det vil sige, at barnet ikke kan leve af en tilskudsblanding alene.

En almindelig modermælkserstatning kan barnet få fra fødslen, hvor en tilskudsblanding ofte først anbefales fra 6 måneder, hvor barnet naturligt også får skemad.

Er du i tvivl kan du altid læse på pakken. Det vil fremgå af indholdsdeklarationen, hvorvidt der er tale om et fuldgyldigt præparat eller ej....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge