Brev:
Sover ikke særlig godt - Natteroderi
19. februar 2014
Alder:
4 mdr.
Sover ikke særlig godt - Natteroderi
Hej Helen
Min søn på 4 måneder + 2 uger sover ikke særlig godt om natten. Jeg skriver for at høre om der er noget jeg kan gøre ved det.
Mins søns døgn rytme svinger men for tiden er den ca som følger
19.30 – 6.00 ligger i sin seng
6.00-7.30 vågen
7.30-8.30 sover powernap
8.30-11.15 vågen (får grød ca. 10.30, ca ¾ dl )
11.15-13.30 sover
13.30-17.15 vågen
17.15 – 18.15 sover
18.15 – 19.30 vågen (for grønsagsmos, ca 1 dl)
Han for modermælkserstatning efter behov i løbet af dagen.
Ofte vækker jeg min søn fra hans middagslur og aften lur, fordi ellers kan han slet ikke sove om natten.
Om natten vågner han ofte hver 2. time, men han er ikke specielt sulten. Han normalt ca 200 ml modermælkserstatning om natten. Nogen gange er han vågen næsten 3 timer i stræk, før han spiser lidt og så sover videre. Men som regl skal han bare ligges om på siden, have sin sut og holdes i hånd i ca 20 min, så sover han videre.
Er der noget jeg kan gøre for at hjælpe min søn med at sove bedre ? Jeg kan ikke længere selv holde til at stå op om natten, så min mand har nu taget vores søn om natten i ca 3 uger – selv om han går på arbejde.
Venlig Hilsen
Maria