Brev:
2 opklarende spørgsmål
9. januar 2014
Alder:
7 mdr.
2 opklarende spørgsmål
Kære Helen.
Tak for dit brev d. 9. jan. og dine tanker som giver god mening. Jeg har lige to spørgsmål til det.
Forslag om fast tidspunkt for middagsluren er super - men hvis hun sover 9.30 er der stor forskel på, om hun sover 45 min eller nu nogle gange 2 timer. Hvis hun sover 2 timer er hun ikke klar til at sove igen allerede 13.30. Jeg skal vel ikke vække hende? Hvis hun kun sover 45 min er det fint, tænker jeg. Der har altid været så store problemer med at få hende til at falde i søvn, og hun har kun sovet korte lure, 30-45 min - så nu hvor hun endelig kan tage en længere lur, ville jeg være led ved at vække hende... ?
Det andet drejer sig om, om hun faldet i søvn med brystet i munden. Det gør hun. Altså ikke om dagen, inden middagsluren kommer hun i barnevognen bagefter og bliver trillet (ja ja, jeg ved godt, jeg skal stoppe trilleriet, men det bliver næste projekt, når rytmen virker bedre :-) men om aftenen gør hun. Hun falder i søvn, mens hun spiser, det har hun vist altid gjort, når hun var træt. Hun spiser ikke og vender sig og falder i søvn, som du skriver. Hvad kan jeg gøre? jeg forstår godt det med søvnassociationerne. Der er bare det, at hun ikke kan falde i søvn af sig selv. Hun er high need, og jeg er kun lykkes med at amme hende eller trille hende i søvn. Vågner hun igen, efter jeg har lagt hende efter amning, er det forfra, hun overgiver sig bare ikke...
Ps. det er kun om aftenen, hun vågner igen - det gør hun ikke om natten. Kun for at spise nu 1 gang eller 2 :-) ellers tager hun fint sutten og vender sig om på siden og sover videre. Men hun bliver ved med at vågne om aftenen, igen, nogle gange.
Med venlig hilsen
Helle