2 opklarende spørgsmål

9. januar 2014

Kategori:
Alder:
7 mdr.

2 opklarende spørgsmål

Kære Helen.

Tak for dit brev d. 9. jan. og dine tanker som giver god mening. Jeg har lige to spørgsmål til det.

Forslag om fast tidspunkt for middagsluren er super - men hvis hun sover 9.30 er der stor forskel på, om hun sover 45 min eller nu nogle gange 2 timer. Hvis hun sover 2 timer er hun ikke klar til at sove igen allerede 13.30. Jeg skal vel ikke vække hende? Hvis hun kun sover 45 min er det fint, tænker jeg. Der har altid været så store problemer med at få hende til at falde i søvn, og hun har kun sovet korte lure, 30-45 min - så nu hvor hun endelig kan tage en længere lur, ville jeg være led ved at vække hende... ?

Det andet drejer sig om, om hun faldet i søvn med brystet i munden. Det gør hun. Altså ikke om dagen, inden middagsluren kommer hun i barnevognen bagefter og bliver trillet (ja ja, jeg ved godt, jeg ...

Annonce

... skal stoppe trilleriet, men det bliver næste projekt, når rytmen virker bedre :-) men om aftenen gør hun. Hun falder i søvn, mens hun spiser, det har hun vist altid gjort, når hun var træt. Hun spiser ikke og vender sig og falder i søvn, som du skriver. Hvad kan jeg gøre? jeg forstår godt det med søvnassociationerne. Der er bare det, at hun ikke kan falde i søvn af sig selv. Hun er high need, og jeg er kun lykkes med at amme hende eller trille hende i søvn. Vågner hun igen, efter jeg har lagt hende efter amning, er det forfra, hun overgiver sig bare ikke...

Ps. det er kun om aftenen, hun vågner igen - det gør hun ikke om natten. Kun for at spise nu 1 gang eller 2 :-) ellers tager hun fint sutten og vender sig om på siden og sover videre. Men hun bliver ved med at vågne om aftenen, igen, nogle gange.

Med venlig hilsen
Helle

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Æbler og æblemos

Barnet kan fra 6 måneder spise al slagt frugt, frisk eller kogt. Frugten bør stadig moses, og æblemos vil ofte være et hit hos børn - især hvis det serveres, som topping på en grød. Rå æbler bør du dog være opmærksom på.

Børn under 3 år bør ikke få fødevarer, som er meget hårde eller som knækker let. En stor æblebåd kan knække og sætte sig fast i halsen, og af samme grund kan det ikke anbefales at give små børn et helt æble at gnave af. Du skal også være opmærksom på skrællen,...

Læs mere i Babylex

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen :-)

Ja der er mange spørgsmål for tiden.... rart man får gode råd og information fra dig!

Håber du har nøglen til en bedre nattesøvn for os to "gamle"... vi trænger efterhånden til en go nats søvn...

...og tak for dine tidligere svar - guld!

Mange hilsner
Sanne, mor til tvillinger