Brev:
Natterod
7. januar 2014
Alder:
4 mdr.
Natterod
Hej Helen,
Situationen herhjemme er desværre ikke blevet bedre. Jeg synes dagene forløber rigtig fint og vi er også med succes begyndt på grød.
Hans rytme er således:
Vågner ca 6.30 og bliver ammet i min seng før vi står op ca 7.
8.15: ammer fra ene bryst og når han er færdig her giver jeg ham tøj på så han er klar til at komme ud. Herefter får han det andet bryst og bliver puttet kl 9. Sover 45 min.
10.30: 1/2 dl grød.
11.15:ammer fra ene bryst og når han er færdig her giver jeg ham tøj på så han er klar til at komme ud. Herefter får han det andet bryst og bliver puttet kl 12
12.45: Vågner konsekvent efter 45 min så jeg står klar til at trille med ham. Han sover så længe jeg orker at gå. Vågner med det samme vognen står stille. Står op ca 14.30/15
16.30/17: ammer fra ene bryst og når han er færdig her giver jeg ham tøj på så han er klar til at komme ud. Herefter får han det andet bryst og bliver puttet kl 17/17.30 og sover 30-45 min.
ca 18.30: Bader ham og storebror sammen. De elsker det og vil gerne prøve at få ens rutiner.
19: Går på soverværelset med ham og ammer ham godt fra bedste bryster og sover i egen seng ca 19.30/19.45
22: Jeg ammer ham i søvne før jeg går i seng og her spiser ham fint.
Men så går det galt: Vågner nogle gange allerede efter 1 time og er svær at få roet ned uden brystet, men får han bryst så sover han igen efter 10 min. Og sådan fortsætter han hele natten. Ca hver 2. time og nogle gange hyppigere. Han vil gerne sutte på sut men har aldrig lært at holde den i munden så vi må sidde og holde den for ham. Jeg har prøvet alle modeller og størrelser men den vil bare ikke sidde fast. Jeg har også prøvet at give ham mme for at se om det er fordi min mælk ikke mætter nok men han er ikke særlig god til flaske og vi prøver og prøver. Har læst dine råd vedr dette og prøver derfor at give ham flaske før den lange middagslur men efter ca 20 min med masse gråd og bare 20 ml så opgiver jeg og giver ham bryst.
Har du nogle gode råd. Bør han på eget værelse så han ikke lugter mig, er det far der skal tage den kolde tyrker eller skal han bare få lov til at spise så hyppigt? Det har nu stået på i en måneds tid. Bør jeg holde igen før der er gået en vis tid så han lærer at klare sig.
Mærker det begynder at gå ud over mit humør at jeg aldrig får noget sammenhængende søvn og selvom far er super sød og ofte tager ham om morgenen så jeg kan få en time mere, så er jeg bare rigtig træt.
Tak for en god brevkasse.
Med venlig hilsen
Pernille