Brev:
Ændre rytme?
18. november 2013
Alder:
12 mdr.
Ændre rytme?
Hej igen Helen.
Jeg har skrevet et brev ang vores datter søvn. Men kom til at tænke på om der evt er noget vi skal ændre i hende søvnrytme om dagen?
Når hun er i vuggestue sover hun en time om formiddag fra ca. 10 - 11, og når hun kommer hjem sover hun fra kl 14 til 16, og nogen gange til 16.45 hvor vi så vækker hende. Men er hun derimod hjemme hos mig hele dagen sover hun 2-2,5 timer om formiddagen og ca kun en time om formiddagen. Og er svær til få til at sove om eftermiddagen, men er død træt.
Mit spørgsmål lyder så på om jeg skal vække hende om formiddagen efter hun har sovet en time, så hendes rytme følges både i vuggestuen og herhjemme? Og skal jeg evt vække hende hvis hun sover mere end to timer i streg? Der er jo meget oppe i medierne med at børn ikke skal vækkes fra deres lurer, at de selv regulere deres søvn behov. Men nu da vi har så trælse nætter, kunne det jo være det ville gøre en forskel, eller hvad mener du?
Tak for din altid gode råd.
Venlig hilsen
mor