Brev:
Søvn - rejser sig op i sengen
14. november 2004
Alder:
11 mdr.
Søvn - rejser sig op i sengen
Vores dreng på snart 11 mdr. har fået en irriterende vane når han skal sove til middag - eller dvs. det er nok nærmere os, der har startet det.
Han rejser sig hele tiden op i sengen - selvom han er dødtræt - og på et tidspunkt bliver man træt af at rende frem og tilbage og lægge ham ned. Når vi lægger ham i seng synger vi lidt og nusser, men så snart vi går rejser han sig op og græder.
Men det "smarte" jeg så gjorde var at tage ham op og sidde med ham - for så falder han i søvn på et øjeblik. Det er bare som om vi ikke kan erstatte den vane med en vane hvor han selv falder i søvn.
Mit spørgsmål til dig er..... jeg plejer at gå frem og tilbage indtil jeg tilsidst overgiver mig og tager ham op. Min mand bruger en anden "taktik" og det er at forhindre ham i at rejse sig op. Dvs. han holder på ham så han ikke kan rulle rundt og komme og stå.
Jeg synes bare den metode virker så forkert. Hvad er din mening?
Hej-hej