Brev:
Græder, klynker, skriger i søvne
17. oktober 2013
Alder:
4 mdr.
Græder, klynker, skriger i søvne
Hej igen
Jeg tror, jeg glemte en ting, der måske kan være væsentlig:
Jeg oplever jævnligt, at min søn græder, klynker eller direkte skriger i søvne. Jeg har lige haft en episode: Han har nu sovet i 45 min., og da jeg kan se på babyalarmen, at der er en smule lyd i soveværelset, går jeg ind til ham. Han sover, men hans ansigt ser ud som om han græder, og kort tid efter begynder han da også at klynke med lyd. Det lykkes mig med sut, sang og let gyngning i slyngevuggen at få ham til at fortsætte søvnen i stedet for at vågne op. Det samme sker om natten, hvor jeg et par gange har taget ham op, fordi han skreg eller græd, men efterfølgende kunnet konstatere, at han faktisk stadig sov.
Når han vågner, er det forskelligt, om han holder op med at græde, eller det fortsætter. En gang har min mand oplevet en af de voldsomme skrigture i søvne, og han hentede ham naturligvis ind fra barnevognen. Det lød så voldsomt, at min mand var sikker på, at han var blevet bidt af et insekt eller lignende. Jeg har oplevet det flere gange, så jeg reagerer ikke længere på samme måde.
Venlig hilsen
Christinna