Fra bryst til flaske - 8 mdr.

21. august 2013

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Fra bryst til flaske - 8 mdr.

Hej Helen.

Tak for svar på mit sidste brev. Jeg har dog lige et tillægsspørgsmål..

Nu er vi jo startet på at far giver godnat flaske i sengen. Men vores datter er ikke helt med på ideen endnu. Indtil videre sker der det at hun får bad 1 1/2 time før sengetid. Massage i stuen og hygge ind til sengetid. Så går far ind i soveværelset, synger en sang mens han giver lidt trykmassage i sengen og giver hende derefter flasken. Hun drikker måske 100 ml og derefter begynder hun at brokke sig. Og hidser sig så mere og mere op.

Når far så synes at nu er hun blevet så ked af det at de ikke kommer videre, kalder han på mig og jeg lægger mig så med hende i vores seng og ammer hende i søvn som vi plejer. Jeg forsøger at lægge hende over i hendes egen seng ...

Annonce

... inden hun sover helt, men det er ikke altid det lykkes.

Vi har gjort sådan i en uge nu og jeg synes jeg fornemmer en smule fremgang. Hun drikker i hvert fald mere af flasken nu end første dag. Men jeg er i tvivl om det er den rigtige måde at vende hende til at falde i søvn i egen seng med flaske? Eller om vi bare laver en ny vane hvor hun tror hun både skal ha flaske og bryst?

Hvad tænker du?

Hun får desuden alt det mælk og mad hun skal i løbet af dagen og hun følger en dagsrytme der er alderssvarende efter dine bøger om både søvn og mad.

Hun søger dog stadig brystet 400 gange i løbet af natten, men jeg har også lige opdaget en tand der lige er brudt igennem og 2 mere på vej op og det forstyrre vel også nattesøvnen.

Med venlig hilsen
Linden

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Gråd og børn

Når det lille barn græder, så fortæller dit barn dig, at det ikke har det ikke har det helt godt eller ikke er helt tilfreds med, hvad der foregår omkring det.

Det nyfødte barns gråd er meget ensartet, men forholdsvis hurtigt vil barnets gråd ændre sig og vil have forskellige nuancer. I takt med at barnet vokser, vil du lære at tolke barnets gråd og finde ud af, hvordan du skal handle i forhold til barnets behov.

Nogle gange vil det være svært at finde ud af,...

Læs mere i Babylex

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Hvor er det skønt at jeg kan skrive til dig og tak for dine altid fyldestgørende og indlevende svar - det savner jeg meget fra min egen sp!

Mange hilsner
Rikke, mor til dreng på 5 måneder