Brev:
Fra bryst til flaske - 8 mdr.
21. august 2013
Alder:
8 mdr.
Fra bryst til flaske - 8 mdr.
Hej Helen.
Tak for svar på mit sidste brev. Jeg har dog lige et tillægsspørgsmål..
Nu er vi jo startet på at far giver godnat flaske i sengen. Men vores datter er ikke helt med på ideen endnu. Indtil videre sker der det at hun får bad 1 1/2 time før sengetid. Massage i stuen og hygge ind til sengetid. Så går far ind i soveværelset, synger en sang mens han giver lidt trykmassage i sengen og giver hende derefter flasken. Hun drikker måske 100 ml og derefter begynder hun at brokke sig. Og hidser sig så mere og mere op.
Når far så synes at nu er hun blevet så ked af det at de ikke kommer videre, kalder han på mig og jeg lægger mig så med hende i vores seng og ammer hende i søvn som vi plejer. Jeg forsøger at lægge hende over i hendes egen seng inden hun sover helt, men det er ikke altid det lykkes.
Vi har gjort sådan i en uge nu og jeg synes jeg fornemmer en smule fremgang. Hun drikker i hvert fald mere af flasken nu end første dag. Men jeg er i tvivl om det er den rigtige måde at vende hende til at falde i søvn i egen seng med flaske? Eller om vi bare laver en ny vane hvor hun tror hun både skal ha flaske og bryst?
Hvad tænker du?
Hun får desuden alt det mælk og mad hun skal i løbet af dagen og hun følger en dagsrytme der er alderssvarende efter dine bøger om både søvn og mad.
Hun søger dog stadig brystet 400 gange i løbet af natten, men jeg har også lige opdaget en tand der lige er brudt igennem og 2 mere på vej op og det forstyrre vel også nattesøvnen.
Med venlig hilsen
Linden