Brev:
Søvn om dagen
8. juli 2013
Alder:
11 mdr.
Søvn om dagen
Hej Helen.
Så er min lille pige blevet 11 mdr og ja er jo faktisk ikke så lille mere :)
Vi er løbet ind i lidt problemer med søvnen om dagen, hvilket ellers ikke har været et problem længe.
Hun står op mellem 5.30 og 6.
9-9.30 formiddagslur, her sover hun oftest 1 1/2 time eller måske 2, afhænger også af hvor dårligt hun har sovet om natten. Natte søvnen kæmper vi stadig med.
14-14.30 eftermiddagslur, her sover hun typisk en time, nogle gange 1 1/2.
Kl. 20 kommer i seng til natten.
Ift. Mad følger hun stort set dagsplan i din bog.
Så kommer problemet: hun har de seneste uger ofte været meget utilfreds når hun skulle sove eftermiddagslur. Det virker som om hun ikke er træt nok, hvilket jeg tænker er meget logisk hvis hun først er stået op fra lur ca. Kl. 11, men putter jeg hende senere om eftermiddagen, er hun ikke til at få i seng om aftenen. Nogle gange lykkedes det slet ikke at få hende til at sove. Det skal siges at der aldrig er problemer om formiddagen med at putte i barnevognen.
Har du mon nogle ideer til hvordan vi kan ændre rytmen lidt? Eller er det noget helt andet som skal hjælpe os?
Hilsen fra mig :)