Finde ro i kroppen

4. juli 2013

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Finde ro i kroppen

Hej Helen

Så er jeg her igen. Men du er jo også min eneste sundhedsplejeske ;)

Min lille ædedolk har modereret sit indtag og spiser nu ca 850 ml i døgnet. Han er ikke blevet vejet i 2 uger (der vejede han 4,3 kg), men mon ikke det passer meget godt efterhånden.

Spørgsmålet går nu slet ikke på mad men på ro og søvn. Arthur kan nemlig slet ikke finde ro i kroppen (arme, ben og hovede kører rundt) han stønner og bryder til sidst ud i små skrig. Hvis der går for længe inden han falder i søvn kører han helt op og græder, ikke konstant, men har det ikke godt.
Alt dette sker i forbindelse med at skulle ligge sig til at sove.

Som regel vågner han og er sulten, og får så en flaske (der er 3-4 timer imellem). Han bliver bøvset af, men må lige nu hjælpes af med afføring, sådan har det været siden vi begyndte på D dråber, så det er vi pt stoppet med. Vil først gå igang når han selv kan komme af med afføringen. Vi har prøvet zonetp, som siger der ikke er forstoppelse. Går lige nu til kiropraktor, som siger han er låst ml skulderbladene. Hvis det ikke hjælper vil jeg tage til læge og få noget afføringsmiddel.

Jeg er jo lige nu alene med begge børn (Storesøster på knap 4 og Arthur på 5 uger), så jeg er hårdt afprøvet med dreng der ...

Annonce

... slet ikke kan sove :(

Det er i løbet af hele dagen, aftenen og natten dette er sket. Når jeg putter ham (vågen, men træt) så skal jeg altid ud og give sut mindst 6-8 gange. Engang imellem finder han slet ikke ro, kører sig selv op og kan være vågen helt til næste måltid (nogen gange op imod 6 timer, med små powernaps ind imellem). Og jeg har prøvet ALT, syntes jeg:

* kørt med ham i barnevogn (virker tit, men ikke altid og duer altså slet ikke om natten)
* vugget ham
* holdt ham på bryst, i hånden, aet ham på kinden
* haft ham i slynge
* svøbt ham
* ladet ham sove på maven af mig og ved siden af mig i sengen.
* puttet klud over øjnene, så han ikke får indtryk.
* lagt ham fra mig

Hvis jeg tager ham op og man ikke forsøger at få ham til at sove, virker han lysvågen er rolig i max 10 min, og så starter vi forfra (kører sig selv helt op). Han kan nogen gange falde i søvn 5-10 min, vågne op (uden vi har ændret på hvor han befinder sig), og kører op igen. Sådanne kan han også gøre i barnevognen.
Jeg syntes det er værst om aftenen, men det kan ske hele døgnet rundt.

Jeg er selv helt udkørt nu og enorm frusteret fordi hvordan skal jeg dog for ham til at sove?

Håber inderligt du har et forslag.
Med venlig hilsen
en træt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Håndudmalkning

Hvis man har brug for at malke mælk ud til sit barn, så kan man gøre det med håndudmalkning. Når man bruger sine hænder, skal man være ekstra opmærksom på hygiejnen - men ellers er håndudmalkning normalt den mest skånsomme form for udmalkning af brystet.

- Begynd med at vaske dine hænder og klem en lille smule mælk ud af brystet, som kasseres.

- Malk ud i en ren skål, som mælken let kan sprøjtes ned i

- Læn dig forover, massér brystet blidt ned mod...

Læs mere i Babylex

Vestibulærsans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Vestibulærsansen registrerer hovedets bevægelser i forhold til tyngekraften, og den hjælper os med at finde ud af, hvad der er op og ned, når vi bevæger os. Dette sker via receptorer, som er beliggende i det indre øre....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg bliver nødt til at skrive igen, for at fortælle, hvor glad jeg er for at du har den her hjemmeside!

Det er så fantastisk at have et sted, hvor der er en faglig person, men også utroligt omsorgsfuld, som gider at høre og svare på alle de bekymringer og tanker man har som mor. :-D

Kærlig hilsen
Camilla, snart mor til to