Brev:
Finde ro i kroppen
4. juli 2013
Alder:
1 mdr.
Finde ro i kroppen
Hej Helen
Så er jeg her igen. Men du er jo også min eneste sundhedsplejeske ;)
Min lille ædedolk har modereret sit indtag og spiser nu ca 850 ml i døgnet. Han er ikke blevet vejet i 2 uger (der vejede han 4,3 kg), men mon ikke det passer meget godt efterhånden.
Spørgsmålet går nu slet ikke på mad men på ro og søvn. Arthur kan nemlig slet ikke finde ro i kroppen (arme, ben og hovede kører rundt) han stønner og bryder til sidst ud i små skrig. Hvis der går for længe inden han falder i søvn kører han helt op og græder, ikke konstant, men har det ikke godt.
Alt dette sker i forbindelse med at skulle ligge sig til at sove.
Som regel vågner han og er sulten, og får så en flaske (der er 3-4 timer imellem). Han bliver bøvset af, men må lige nu hjælpes af med afføring, sådan har det været siden vi begyndte på D dråber, så det er vi pt stoppet med. Vil først gå igang når han selv kan komme af med afføringen. Vi har prøvet zonetp, som siger der ikke er forstoppelse. Går lige nu til kiropraktor, som siger han er låst ml skulderbladene. Hvis det ikke hjælper vil jeg tage til læge og få noget afføringsmiddel.
Jeg er jo lige nu alene med begge børn (Storesøster på knap 4 og Arthur på 5 uger), så jeg er hårdt afprøvet med dreng der slet ikke kan sove :(
Det er i løbet af hele dagen, aftenen og natten dette er sket. Når jeg putter ham (vågen, men træt) så skal jeg altid ud og give sut mindst 6-8 gange. Engang imellem finder han slet ikke ro, kører sig selv op og kan være vågen helt til næste måltid (nogen gange op imod 6 timer, med små powernaps ind imellem). Og jeg har prøvet ALT, syntes jeg:
* kørt med ham i barnevogn (virker tit, men ikke altid og duer altså slet ikke om natten)
* vugget ham
* holdt ham på bryst, i hånden, aet ham på kinden
* haft ham i slynge
* svøbt ham
* ladet ham sove på maven af mig og ved siden af mig i sengen.
* puttet klud over øjnene, så han ikke får indtryk.
* lagt ham fra mig
Hvis jeg tager ham op og man ikke forsøger at få ham til at sove, virker han lysvågen er rolig i max 10 min, og så starter vi forfra (kører sig selv helt op). Han kan nogen gange falde i søvn 5-10 min, vågne op (uden vi har ændret på hvor han befinder sig), og kører op igen. Sådanne kan han også gøre i barnevognen.
Jeg syntes det er værst om aftenen, men det kan ske hele døgnet rundt.
Jeg er selv helt udkørt nu og enorm frusteret fordi hvordan skal jeg dog for ham til at sove?
Håber inderligt du har et forslag.
Med venlig hilsen
en træt mor