Nattesøvn og udfordringer

22. juni 2013

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Nattesøvn og udfordringer

Kære Helen.

Mange tak for dine tidligere svar på vores spørgsmål. Vi har stadig en superdejlig, glad og harmonisk pige - nu på 6 1/2 måned. Hun kan sidde, kravle, vinke, klappe og har fået en tand :-) Hun er utrolig glad i løbet af dagen, det er en fornøjelse at være sammen med hende. Vi har dog stadig udfordringer i forhold til nattesøvnen. Jeg kunne derfor - igen - tænke mig at få nogle ideer. Alternativt bare høre, at det er helt normalt - i så tilfælde har jeg stadig overskud til at håndtere minimal sammenhængende søvn.

For tiden ser det nogenlunde således ud:
Dagens rytme ligner meget - både i forhold til søvn og mad - det forslag, du sendte i sidste brev - hun sover dog sjældent den sidste lur nu - så hun plejer at vågne ca kl 15 fra den sidste lur, og er klar til at putte mellem 20 og 21. Hun spiser nogenlunde svarende til den plan, du sendte.

Når hun er puttet, vågner hun ofte kl ca 23 - græder, trøstes, og ...

Annonce

... sover videre. Herefter vågner hun kl 24 og bliver ammet - nogle gange dog først kl 0130 - det er de få fabelagtige nætter:-). Så vågner hun ca 0130, far trøster, hun sover videre. Vågner måske ca 03, trøstes af far. Vågner igen ca 0330-04 - bliver ammet. Sover til ca 0530-0630, ammes - og er klar til at stå op.

Vi arbejder på, at hun ikke skal amme ml 24 og 05, det er muligvis det, hun reagerer på. Og at hun iøvrigt er motorisk og socialt superaktiv og opmærksom. Men som jeg nævnte i et tidligere brev, har vi nogle ganske få gange i løbet af hendes liv oplevet, at hun sover 4-5 timer i træk - men oftest er det 2 timer - og når det går rigtig godt 3 timer.

Hvad tænker du mon - er det bare tiden, vi skal vente på - jeg har jo aldrig hørt om en 16 årig, der vågner hver 2. time - men hvis vi kunne gøre noget for at hun får en mere sammenhængende søvn inden da, ville det være dejligt for os alle :-).

Mange gode hilsner fra
Lone

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Appetit

Børns appetit varierer meget. Nogle gange spiser barnet meget i løbet af en dag og andre gange betydeligt mindre.

Det er helt i orden, så længe barnet trives, er aktivt og hverken bliver for tyk eller tynd. Og som udgangspunkt må du tro på at dit barn har en naturlig evne til at spise, når de tilbydes mad og til at sige fra, hvis det ikke har behov for mere.

Når man ammer ved man aldrig hvor meget barnet egentlig får og her må man tro på at hvis der kommer noget ud...

Læs mere i Babylex

Gravid vitaminer

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt at spise sund og varieret - det, du spiser og drikker under graviditeten, har betydning for dit barns udvikling i livmoderen.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et tilskud af folsyre, D-vitamin og jern. Desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Folsyre: 400 mikrogram folsyre daglig fra graviditeten planlægges til og med 3 måneder henne. Dette tages i form af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk brevkasse, du giver os forældre nogle kompetente handlemuligheder som vi i vores familie har haft stor gavn af.

Tak fra børnenes mor og far