Drømmer meget

13. juni 2013

Kategori:
Alder:
4 år

Drømmer meget

Hej Helen

Jeg har tidligere skrevet til dig ang vores nu 4-årige dreng. Her på det sidste er han begyndt at vågne meget ulykkeligt op midt på natten. Har indtryk af, at han drømmer ret uhyggelige ting, som måske kan kobles sammen med hans optagethed af dinosauere, Turtles m.v. Lige så sejt, som dinosauerne og superheltene er, lige så skræmmende kan de måske være. Han har set en del Turtles på Tv og hans bedste ven i børnehaven er ligeledes meget optaget af dette lige nu. Har tænkt på om vi måske skal lægge Turtles-filmen lidt væk, selvom han nok bliver meget vred over det, da jeg er bange for den er for voldsom for ham.

Vores dreng er ret følsom, bliver let oprevet og har let til tårer. Tog en snak med en af pædagogerne i børnehaven idag og han bekræftede, at vores dreng er en følsom lille fyr. Fortalte om en episode, hvor en af hans kolleger havde spøgt med at ville save armen af, da de stod i værkstedet. Vores dreng blev meget oprevet, medens mange af de andre børn bare grinede. Kommer meget i ...

Annonce

... tvivl, hvordan denne situation skal tolkes. Kan man overhovedet forvente, at børn i denne alder forstår humoren i en sådan spøg? Er det fordi vores dreng er specielt følsom og tænker meget over tingene ? Vi oplever, at han er ret kvik, han har et godt sprog og opfatter ting ret hurtigt, hvilket vi også fik at vide i vuggestuen. Kan det være derfor, at han ligeledes ofte tager tingene meget til sig? Bliver lidt bekymret, kan også komme i tvivl om hvordan vi tackler det bedst muligt.

Han var ellers begyndt at sove på eget værelse, men nu hvor han har haft en del urolig søvn med drømme, lader vi ham sove i vores seng, når han beder om det, er lidt i tvivl om vi skal " presse " ham lidt, så vi ikke støtter ham i, at det er uhyggeligt på hans eget værelse. Det skal jo nævnes, at der også er sket rigtig meget i hans liv indenfor det sidste år. Han er startet i børnehave, han er blevet storebror (lillesøster er 10 mdr ), han er blevet ble samt sutfri!!

Spændt på at høre dit svar.

Mange hilsner fra
Ws mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

Annonce

Viden om børn:

Omega-3 og amning

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse) og undersøgelser viser at indtag af fisk og omega-3 tilførelsen til barnet via modermælken har stor betydning helt op til barnets 2 års alder.

Et for lavt indtag af fisk og dermed omega-3 fedtsyrer er også sat i forbindelse med forringet finmotorik og...

Læs mere i Babylex

Barselsorlov

I har begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter har I 32 ugers forældreorlov hver, som I frit kan fordele mellem jer. Det er dog kun i 32 uger af jeres...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Endnu engang mange tak for dit svar her i den gode brevkasse. Jeg har anbefalet dig til dem jeg kender fordi du er SÅ god til at komme med nogle konkrete råd. Lige det som gør hverdagen lidt nemmere og knapt så frustrerende, så TAK for det!