Brev:
Drømmer meget
13. juni 2013
Alder:
4 år
Drømmer meget
Hej Helen
Jeg har tidligere skrevet til dig ang vores nu 4-årige dreng. Her på det sidste er han begyndt at vågne meget ulykkeligt op midt på natten. Har indtryk af, at han drømmer ret uhyggelige ting, som måske kan kobles sammen med hans optagethed af dinosauere, Turtles m.v. Lige så sejt, som dinosauerne og superheltene er, lige så skræmmende kan de måske være. Han har set en del Turtles på Tv og hans bedste ven i børnehaven er ligeledes meget optaget af dette lige nu. Har tænkt på om vi måske skal lægge Turtles-filmen lidt væk, selvom han nok bliver meget vred over det, da jeg er bange for den er for voldsom for ham.
Vores dreng er ret følsom, bliver let oprevet og har let til tårer. Tog en snak med en af pædagogerne i børnehaven idag og han bekræftede, at vores dreng er en følsom lille fyr. Fortalte om en episode, hvor en af hans kolleger havde spøgt med at ville save armen af, da de stod i værkstedet. Vores dreng blev meget oprevet, medens mange af de andre børn bare grinede. Kommer meget i tvivl, hvordan denne situation skal tolkes. Kan man overhovedet forvente, at børn i denne alder forstår humoren i en sådan spøg? Er det fordi vores dreng er specielt følsom og tænker meget over tingene ? Vi oplever, at han er ret kvik, han har et godt sprog og opfatter ting ret hurtigt, hvilket vi også fik at vide i vuggestuen. Kan det være derfor, at han ligeledes ofte tager tingene meget til sig? Bliver lidt bekymret, kan også komme i tvivl om hvordan vi tackler det bedst muligt.
Han var ellers begyndt at sove på eget værelse, men nu hvor han har haft en del urolig søvn med drømme, lader vi ham sove i vores seng, når han beder om det, er lidt i tvivl om vi skal " presse " ham lidt, så vi ikke støtter ham i, at det er uhyggeligt på hans eget værelse. Det skal jo nævnes, at der også er sket rigtig meget i hans liv indenfor det sidste år. Han er startet i børnehave, han er blevet storebror (lillesøster er 10 mdr ), han er blevet ble samt sutfri!!
Spændt på at høre dit svar.
Mange hilsner fra
Ws mor