Udfordret nattesøvn

1. juni 2013

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Udfordret nattesøvn

Kære Helen

Mange tak for dit sidste svar. Vi er stadig - og i stigende grad - udfordret i forhold til nattesøvnen. Vi forsøgte, som du foreslog, at springe den sidste powernap over i nogle dage, hvilket resulterede i, at vores datter blev så overtræt, at hun først var putteklar ca 22.30 - til trods for meget rolige aftenaktiviteter (ligge på sofaen og synge mm). Hun tager derfor fortsat ca 20-30 minutter ved 17 tiden - og er som regel klar til at blive puttet 21.30. Vi prøver ofte at starte allerede ved 20.30 tiden.

Vi har ligeledes forsøgt at reducere natamningerne, hvilket nok også spiller ind på hendes søvn. Ihvertfald ser nætterne nu cirka sådan ud (og har gjort det i 14 dage)
21.30- puttes
23 - vågner ...

Annonce

... grædende, bliver beroliget, sover igen
24 - vågner, ammes
01- vågner grædende (vi går rundt med hende, falder i søvn efter et par minutter - men kan ikke falde i søvn uden at vi tager hende op - vi har bedrockers, mm)
0230- vågner - ammes
0330 - vågner, græder, vi beroligere hende som tidligere
04 - vågner, ammes
05 - vågner grædende, kommer over i vores seng
07 - vågner og er klar til dagen

Det virker ikke til, at hun er forpint, hun falder hurtigt til ro, men hun sover overordentligt let. Om dagen sover hun ca en time om formiddagen og 1 1/2 om efter middagen og så hendes powernap. Jeg ammer stadig 6 gange i døgnet og hun får mad og vand 3 gange om dagen. Hvad tænker du, vi kan gøre?

Mange gode hilsner fra
Lone

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Annonce

Viden om børn:

Dagtilbud til børn

Vi har i Danmark kommunale dagtilbud til vores børn.

Dagtilbud omfatter:

- Vuggestuer og dagplejeordninger for ½-3 årige
børn

- Børnehaver for 2-6-årige

- Aldersintegrerede institutioner for flere aldersgrupper

- Fritidshjem

- Skolefritidsordninger (SFO) for børn i skolealderen.

Aldersopdelingen kan variere lidt fra kommune til kommune.

Hvis I ønsker at få jeres barn...

Læs mere i Babylex

Kostfibre og børn

Det lille barn kan få diarré og løs afføring af at få for mange kostfibre. Især hvis barnet spiser grød og brød med hele kerner, eller rå grøntsager og meget frugt, kan barnet få for mange kostfibre.

Små børn må gene spise fuldkorn, men det anbefales, at de også spiser andre kornprodukter, da de let kan få for meget kostfiber. Når barnet i 8 måneders alderen begynder at spise brød, så bør ca. halvdelen af brødet være rugbrød og fuldkornshvedebrød og resten varieres mellem hvidt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dine hurtige svar, dine tanker og gode råd hjælper mig meget!

Knus fra mig