Brev:
Udfordret nattesøvn
1. juni 2013
Alder:
6 mdr.
Udfordret nattesøvn
Kære Helen
Mange tak for dit sidste svar. Vi er stadig - og i stigende grad - udfordret i forhold til nattesøvnen. Vi forsøgte, som du foreslog, at springe den sidste powernap over i nogle dage, hvilket resulterede i, at vores datter blev så overtræt, at hun først var putteklar ca 22.30 - til trods for meget rolige aftenaktiviteter (ligge på sofaen og synge mm). Hun tager derfor fortsat ca 20-30 minutter ved 17 tiden - og er som regel klar til at blive puttet 21.30. Vi prøver ofte at starte allerede ved 20.30 tiden.
Vi har ligeledes forsøgt at reducere natamningerne, hvilket nok også spiller ind på hendes søvn. Ihvertfald ser nætterne nu cirka sådan ud (og har gjort det i 14 dage)
21.30- puttes
23 - vågner grædende, bliver beroliget, sover igen
24 - vågner, ammes
01- vågner grædende (vi går rundt med hende, falder i søvn efter et par minutter - men kan ikke falde i søvn uden at vi tager hende op - vi har bedrockers, mm)
0230- vågner - ammes
0330 - vågner, græder, vi beroligere hende som tidligere
04 - vågner, ammes
05 - vågner grædende, kommer over i vores seng
07 - vågner og er klar til dagen
Det virker ikke til, at hun er forpint, hun falder hurtigt til ro, men hun sover overordentligt let. Om dagen sover hun ca en time om formiddagen og 1 1/2 om efter middagen og så hendes powernap. Jeg ammer stadig 6 gange i døgnet og hun får mad og vand 3 gange om dagen. Hvad tænker du, vi kan gøre?
Mange gode hilsner fra
Lone