Brev:
Aftenballade
22. oktober 2004
Alder:
7 mdr.
Aftenballade
Hej Helen
Jeg har en dreng på 7 mdr. Han har - efter han er begyndt at sove igennem - været et pragteksemplar når det gjaldt aftenputningen. Han plejer at blive lagt ind kl. ca. 19.30, ligger og snakker lidt og falder selv i søvn. Vågner så først igen ved 6.00-6.30-tiden. Af og til er der nætter, hvor han skal have sutten nogle gange. Men hvis der ikke er tænder eller sygdom, så sover han bare så godt.
Men nu er den pludselig helt gal. Han er slet ikke til at få i seng om aftenen. Og drengen burde være mere end træt, da han også har besluttet sig for at korte sine 2 daglige lure ned til ½ time, hvor han plejer at sove mellem 1½-2½ time ad gangen...
Når vi når aften er han tydeligvis træt - klynker og "klistrer". Men når vi lægger ham i sengen går han helt amok, græder hjerteskærende, mosler rundt i sengen. Om på maven, drejer om sin egen akse etc.
Vi har prøvet at tage ham op, gå lidt rundt med ham og berolige ham - det hjælper ikke. Har prøvet at insistere på, at han skal blive liggende i sengen - det gør ham helt ude af den. Har prøvet at sidde med ham i stuen og geare ned inden sengetid - hjælper ikke.
Her til aften har vi brugt 1 time på at få ham i seng. Og den holder altså ikke i længden!
Sker der noget rent udviklingsmæssigt, som kan påvirke ham således?
Han er ikke begyndt at kravle endnu, men kommer rundt omkring i stuen ved at mave sig baglæns. Han kan ikke sidde selv. Han er et vildt aktivt barn, der kræver underholdning næsten hele tiden. Han hiver og flår i mig - hud, hår og tøj.
Men han er et meget glad barn og virker ellers tilfreds.
Og så lige et lille spørgsmål angående MME. Er der et minimum antal ml MME, som han skal have? (11 kg og 74 cm) Han vil nemlig ikke rigtig tage flasken længere, og jeg synes det er svært at give ham nok at drikke (det er selvfølgelig mig, der ikke mener, at han får nok at drikke...) Vi når kun meget knebent op på 400 ml MME dagligt ALT INKLUSIVE. Så er der selvfølgelig vand i maden, og han får sødmælk på kop, men han drikker ikke så meget der heller...
Men bleerne er våde, og han har afføring MANGE gange dagligt.
Med venlig hilsen
Ermelin