Søvn-rytme - del 2, også mad-spørgsmål

1. april 2013

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Søvn-rytme - del 2, også mad-spørgsmål

Kære Helen.

Det var da en fantastisk effekt din dagsplan havde, har haft en meget glad pige i 3 dage, kan også se at hun får mere mad end tidligere og sover nu 1½ time ca 9.30-11 hvor jeg vækker hende, sover fint her og 2 timer ca 14-16. Til eftermiddagsluren er hun lidt lang tid om at falde i søvn (op mod 20min) og hun græder i løbet af luren flere gange - med lukkede øjne, og sover videre straks jeg bevæger barnevognen .- hvorfor denne forskel fra formiddagsluren hvor hun bare sover, er det bare sådan det er? Til sidst bliver det sværere og sværere at få hende til at sove videre - selvom hun ser ud til hun helst vil- og jeg tager hende op. Hun har været længere tid vågen om aftenen, da hun after amningen er blevet ...

Annonce

... meget livlig, det er ligesom om hun skal afprøve alt det nye motoriske hun lige har lært, det har hun så fået lov til indtil hun så træt ud (21-tiden). Vågner så 6.30 - uafhængig af sengetiden om aftenen, dejligt det er sommertid, 6.30 er meget bedre end 5.30.

Nu hvor hun skal i vuggestue har jeg et par madspørgsmål:

- formiddag, her skal hun vel stadig have frugtmos (+brød, håber de vil give hende det selvom de vist ellers kun får frugt) ind til det går over til frisk frugt?

- inden middagslur, ved godt at en banan inden søvn er godt, men hun har en tendens til hård mave (stadig dagligt, men anstrengt og til tider grædende) - når jeg har taget en amning væk, så er der noget andet du vil anbefale her?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Kræsenhed

Når barnet er kommet i gang med skemaden, så er det meget vigtigt at introducere så meget forskelligt af familiens mad som muligt.

Når barnet først er blevet 1 år, så er appetitten og lysten til at smage noget nyt ikke særlig stor.

Prøv altid at servere det samme for barnet som I selv spiser og se altid ud som om I nyder maden. Lad være med at vise barnet for meget interesse, men lad det spise uden at presse det.

I må respektere at der er noget mad,...

Læs mere i Babylex

Barselsorlov

I har begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter har I 32 ugers forældreorlov hver, som I frit kan fordele mellem jer. Det er dog kun i 32 uger af jeres...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk hjemmeside. Hvem er det egentlig udover dig som besvarer alle disse spørgsmål på denne side. For du kan da umuligt besvare dem alle ...

Tak for fantastiske guldkorn.

Mor til Mathias knap 8 måneder