Brev:
Søvn-rytme - del 2, også mad-spørgsmål
1. april 2013
Alder:
9 mdr.
Søvn-rytme - del 2, også mad-spørgsmål
Kære Helen.
Det var da en fantastisk effekt din dagsplan havde, har haft en meget glad pige i 3 dage, kan også se at hun får mere mad end tidligere og sover nu 1½ time ca 9.30-11 hvor jeg vækker hende, sover fint her og 2 timer ca 14-16. Til eftermiddagsluren er hun lidt lang tid om at falde i søvn (op mod 20min) og hun græder i løbet af luren flere gange - med lukkede øjne, og sover videre straks jeg bevæger barnevognen .- hvorfor denne forskel fra formiddagsluren hvor hun bare sover, er det bare sådan det er? Til sidst bliver det sværere og sværere at få hende til at sove videre - selvom hun ser ud til hun helst vil- og jeg tager hende op. Hun har været længere tid vågen om aftenen, da hun after amningen er blevet meget livlig, det er ligesom om hun skal afprøve alt det nye motoriske hun lige har lært, det har hun så fået lov til indtil hun så træt ud (21-tiden). Vågner så 6.30 - uafhængig af sengetiden om aftenen, dejligt det er sommertid, 6.30 er meget bedre end 5.30.
Nu hvor hun skal i vuggestue har jeg et par madspørgsmål:
- formiddag, her skal hun vel stadig have frugtmos (+brød, håber de vil give hende det selvom de vist ellers kun får frugt) ind til det går over til frisk frugt?
- inden middagslur, ved godt at en banan inden søvn er godt, men hun har en tendens til hård mave (stadig dagligt, men anstrengt og til tider grædende) - når jeg har taget en amning væk, så er der noget andet du vil anbefale her?
Hilsen