Hvordan putter man en Columbus? Uden flaske!

31. marts 2013

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Hvordan putter man en Columbus? Uden flaske!

Hej Helen

Ja problemerne er faktisk ikke opstået endnu, men jeg vil gerne forberedes lidt, da jeg virkelig frygter den putteflaske afsked... snøft

Soveflaske: I dag var første dag uden MME ved putning, istedet gav jeg alm. lun letmælk, men har valgt fortsat at give den fra flaske. Jeg er dog meget ængstelig ved tanken om skulle af med flasken, da putningen med flasken faktisk er det eneste tidspunkt på dagen, hvor jeg oplever min søn afslappet, og rolig. Han drikker, jeg synger, vi har øjenkontakt og det er fantastisk. når han er færdig vender han sig om på siden og lægger sig til at sove 11-12 timer med det samme. Det har været en sej kamp at nå hertil, hvorfor jeg egentlig er lidt ked af at det skulle slutte flasken fremadrettet, jeg nyder virkelig putningen.

Min bekymring er hvordan jeg skal få ham til at fysisk at lægge sig ned uden, han har ALTID fået flasken serveret/holdt og ALTID liggende på ryggen både i seng til aften og i barnevogn tidligere, ikke i favn siden, puha meget tidligt. FLASKE=SOVE

Det jeg allerhelst vil det er jo at snakke, synge og så ligge ned for at sove, men han vil med 500% sikkerhed tro vi så skal lege og nægte med hyl og skrig hvis vi prøver at lægge ham, vi brugte "se til metoden" iforbindelse med at lære at sove selv af samme årsag. Han er super aktiv, rejst sig op siden han var 7 mdr og gik en uge efter han rundede 10mdr. løber rundt hele dagen NONSTOP som han skal.

Men hvordan lærer jeg ham at slappe lidt mere af og interessere sig mere? Jeg er på hele tiden, for han kan ikke underholde sig selv uden 3 min ad gangen og det er også fint men det er ikke godt hvis mor bliver lidt kedelig af det og jeg ikke virker interessant.

Min ide er at forsøge med en historie men i givetfald er det så okay at han står op mens, eller skal jeg bruge bogen som en slags læg ...

Annonce

... dig ned, lokke lokke, så får du en historie. Ikke at han har tid til at mor læser for ham i løbet af dagen, men jeg kan ikke forestille mig noget mere afslappet end det og sang.

Normalt får han mad under sang, lyset slukkes og han lægger sig til at sove. Det er roen der skal til, Vi skærmer ham fortsat når han skal sove i barnevognen for ellers lægger han sig ikke til at sove. har indtil nu sovet formiddags lur ml ca 10-12 og igen 15.30-16.30 ca. Har dog de seneste 4 dage trukket ham til kl 12 fordi han en uges tid havde værget sig mod formiddagsputningen, de dage har han så sovet 3-3½ time. Umildbart mener jeg ikke han sover FOR meget men helt sikkert GODT (11ell.12+3/t) for han lægger sig jo alligevel til at sove om aftenen m flaske, så vi er jo bare velsignende med en dreng der kan sove lang tid men ikke finde roen til det. (han har ALDRIG bare faldet isøvn i vores favn af sig selv (måske den første mdr.) det er som om han SLET ikke mærker trætheden sniger sig ind, før han er overtræt.

Min overskrift i dette brev var som udgangspunkt: Flere små spørgsmål! og ender altid med en roman. beklager

Hvad kan jeg gøre, syntes selv at jeg er meget rolig og bevidst om det i de situationer hvor jeg ønsker det samme fra ham.

Hilsen Mig

PS :)

Bide af ting: Vores søn har det med simpelthen at proppe større stykker mad ind i munden for at tygge det til opløsning. med andre ord han bider ikke af tingene. F.eks en frikadelle, ostestykke og lignende bløde hapser. Jeg har altid givet ham fiberskorper hvor han er nødt til at arbejde sig igennem det og det går fint så længe han gider. Jeg skærer selvf. alt ud i bider da jeg ved han gør det, men forsøger jævnligt om det skulle have ændret sig. Er det normalt, eller kan jeg gøre noget, andet end selvf. at sidde og sige : Tygge maden skat, og selv ligene en ko på græs.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Nysgerrighed børn

At være nysgerrig er den egenskab, der giver barnet nye erfaringer, og dermed får barnet til at udvikle sig og blive mere intelligent. Små børn er født som små forskere, der er rigtig gode til at undre sig over ting de møder og være nysgerrige på den verden, der omgiver dem.

Et barn skal derfor ikke stoppes i at udforske verden, men skal have lov til at undersøge og bibeholde sit naturlige anlæg for nysgerrighed. Det lille barn skal således opfordres til at føle, gribe, smage og...

Læs mere i Babylex

Efterveer

Efter fødslen skal livmoderen trække sig sammen til normal størrelse igen, - disse sammentrækninger kalder man efterveer. Jo flere børn man har født, jo mere vil livmoderen skulle trække sig sammen, og jo værre er efterveerne ofte.

Efterveer mærkes ofte under amning. Når barnet dier ved brystet, produceres hormonet oxytocin, der får livmoderen til at trække sig sammen og i dagene efter fødslen vil livmoderen gradvist blive mindre - lige efter fødslen går livmoderen ofte til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tak for en fantastisk hjemmeside. Det er så dejligt at mærke, hvordan du virkelig sætter dig ind i hvert enkelt spørgsmål og du giver nogle rigtigt gode svar!

Tak fra tvillingernes mor