Brev:
Hvordan putter man en Columbus? Uden flaske!
31. marts 2013
Alder:
12 mdr.
Hvordan putter man en Columbus? Uden flaske!
Hej Helen
Ja problemerne er faktisk ikke opstået endnu, men jeg vil gerne forberedes lidt, da jeg virkelig frygter den putteflaske afsked... snøft
Soveflaske: I dag var første dag uden MME ved putning, istedet gav jeg alm. lun letmælk, men har valgt fortsat at give den fra flaske. Jeg er dog meget ængstelig ved tanken om skulle af med flasken, da putningen med flasken faktisk er det eneste tidspunkt på dagen, hvor jeg oplever min søn afslappet, og rolig. Han drikker, jeg synger, vi har øjenkontakt og det er fantastisk. når han er færdig vender han sig om på siden og lægger sig til at sove 11-12 timer med det samme. Det har været en sej kamp at nå hertil, hvorfor jeg egentlig er lidt ked af at det skulle slutte flasken fremadrettet, jeg nyder virkelig putningen.
Min bekymring er hvordan jeg skal få ham til at fysisk at lægge sig ned uden, han har ALTID fået flasken serveret/holdt og ALTID liggende på ryggen både i seng til aften og i barnevogn tidligere, ikke i favn siden, puha meget tidligt. FLASKE=SOVE
Det jeg allerhelst vil det er jo at snakke, synge og så ligge ned for at sove, men han vil med 500% sikkerhed tro vi så skal lege og nægte med hyl og skrig hvis vi prøver at lægge ham, vi brugte "se til metoden" iforbindelse med at lære at sove selv af samme årsag. Han er super aktiv, rejst sig op siden han var 7 mdr og gik en uge efter han rundede 10mdr. løber rundt hele dagen NONSTOP som han skal.
Men hvordan lærer jeg ham at slappe lidt mere af og interessere sig mere? Jeg er på hele tiden, for han kan ikke underholde sig selv uden 3 min ad gangen og det er også fint men det er ikke godt hvis mor bliver lidt kedelig af det og jeg ikke virker interessant.
Min ide er at forsøge med en historie men i givetfald er det så okay at han står op mens, eller skal jeg bruge bogen som en slags læg dig ned, lokke lokke, så får du en historie. Ikke at han har tid til at mor læser for ham i løbet af dagen, men jeg kan ikke forestille mig noget mere afslappet end det og sang.
Normalt får han mad under sang, lyset slukkes og han lægger sig til at sove. Det er roen der skal til, Vi skærmer ham fortsat når han skal sove i barnevognen for ellers lægger han sig ikke til at sove. har indtil nu sovet formiddags lur ml ca 10-12 og igen 15.30-16.30 ca. Har dog de seneste 4 dage trukket ham til kl 12 fordi han en uges tid havde værget sig mod formiddagsputningen, de dage har han så sovet 3-3½ time. Umildbart mener jeg ikke han sover FOR meget men helt sikkert GODT (11ell.12+3/t) for han lægger sig jo alligevel til at sove om aftenen m flaske, så vi er jo bare velsignende med en dreng der kan sove lang tid men ikke finde roen til det. (han har ALDRIG bare faldet isøvn i vores favn af sig selv (måske den første mdr.) det er som om han SLET ikke mærker trætheden sniger sig ind, før han er overtræt.
Min overskrift i dette brev var som udgangspunkt: Flere små spørgsmål! og ender altid med en roman. beklager
Hvad kan jeg gøre, syntes selv at jeg er meget rolig og bevidst om det i de situationer hvor jeg ønsker det samme fra ham.
Hilsen Mig
PS :)
Bide af ting: Vores søn har det med simpelthen at proppe større stykker mad ind i munden for at tygge det til opløsning. med andre ord han bider ikke af tingene. F.eks en frikadelle, ostestykke og lignende bløde hapser. Jeg har altid givet ham fiberskorper hvor han er nødt til at arbejde sig igennem det og det går fint så længe han gider. Jeg skærer selvf. alt ud i bider da jeg ved han gør det, men forsøger jævnligt om det skulle have ændret sig. Er det normalt, eller kan jeg gøre noget, andet end selvf. at sidde og sige : Tygge maden skat, og selv ligene en ko på græs.