Afhængig af sut - 6 mdr.

5. marts 2013

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Afhængig af sut - 6 mdr.

Hej Helen

Igen tak for de tidligere svar, de er meget brugbare :-)

A er lige pludselig begyndt at vågne 1 gang i timen og vil kun sove videre, hvis hun får sin sut. Det er begyndt inden for den sidste uge..

Hun har ikke sutten i løbet af dagen, kun når hun skal sove. Men om dagen er det ikke et problem, der kan hun sagtens sove 2½ time og have tabt sutten uden hun vågner op af det.

Jeg har forsøgt mig i løbet af natten og vende hende, putte nussekluden godt op ti ansigtet, holde en tung hånd på hendes bryst, ae hende stille og roligt over håret, men hun bliver ved med at græde indtil hun får sutten.

Da hun lå i barnevognen i går og vi var ude at gå, så jeg hun havde fået fat i sutten (den lå i vognen fra da hun havde sovet) og der kunne hun godt finde ud af at putte den i munden - om det så bare var rent tilfældigt ved jeg jo ikke..

Men hun kan ikke finde nogle af de 6 sutter der ligger i hendes seng om natten.

Nogle gode råd? Jeg har din bog om søvn, så den har jeg kigget i.
Men er det bare at være standhaftig og så fx starte her om dagen og så skal hun sove uden sut?
Som tillæg skal det lige siges min ...

Annonce

... datter lidt underlig når det kommer til barnevognen. Hun sover dårligere/mindre hvis vi kører. Så fx når jeg skal noget, så sover hun max 45 min, hun falder ikke i søvn igen når jeg kører med vognen. Hun sover bedst, hvis den står stille, helt stille.

Så jeg har måske også fremprovokeret det lidt, for hvis jeg så har villet have hende til at sove videre hvis hun er vågnet efter 45 min og givet lyd fra sig, så har hun jo fået sutten og dermed lagt sig til at sove.

Vi skal ikke længere end en uge tilbage, så havde hun nætter hvor hun spiste kl 23 og sov til kl 5 måske afbrudt af en enkelt opvågning hvor hun fik sin sut, og så er der lidt mere uro fra kl 5-7,30 hvor hun står op. Der er jeg måske inden 2-3 gange.

Aftener er også lidt urolige. Hun får flaske mellem 19-19.30 hvor hun puttes. så vågner hun efter 45 min og er mere sulten, så der får hun en flaske mere.
Så vågner hun en enkelt gang inden jeg giver hende en flaske kl 23 hvor hun sover.

Jeg er ved at være lidt træt nu kører vi på 5. døgn med kun 45 min sammenhængende søvn. (min mand har ikke mulighed for at tage over pga hans arbejde)

Med venlig hilsen
Sara

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Suttekæde

En suttekæde er en kæde, som holder sutten ved barnet. Den fungerer ved at den sidder både på sutten og sættes fast i barnets tøj. Det kan være meget praktisk for forældrene, men kæden skal opfylde visse krav, for ikke at være farlig for barnet.

Sikkerhedsstyrelsen tester jævnligt suttekæder og det er desværre ikke alle suttekæder, der lever op til sikkerheden.

Det anbefales at:

- En kæde må ikke være mere end 22 cm lang, da barnet så kan få den...

Læs mere i Babylex

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen & Co.

Jeg har gjort det før, og det kan måske virke af for meget, at jeg nu gør det igen, men synes endnu engang, at jeg vil sende en tak til dig Helen og hvem end der ellers sidder bag hjemmesiden.

Nu med datter nr. to og efter syv ugers bekendskab med nyeste arving, finder jeg mig selv en lørdag aften helt i panik over, om vi da bare slet ikke kan finde ud af at have en baby. Og wupti på fem minutter har jeg fundet flere lign tilfælde af frustrerede mødre, der beskriver scenarier, der minder om det jeg sidder i. Med et bliver min situation helt "normal" og efterfølgende kan jeg med stor ro læse dine konstruktive svar, som jeg endnu engang finder både kompetente, letforståelige og direkte anvendliege (nu håber jeg også baby-pigen gør det;) )

Så igen stor ros herfra - det er en super hjemmeside!

Med lidt mere ro i mor-sindet sendes en stor TAK herfra.