Brev:
Afhængig af sut - 6 mdr.
5. marts 2013
Alder:
6 mdr.
Afhængig af sut - 6 mdr.
Hej Helen
Igen tak for de tidligere svar, de er meget brugbare :-)
A er lige pludselig begyndt at vågne 1 gang i timen og vil kun sove videre, hvis hun får sin sut. Det er begyndt inden for den sidste uge..
Hun har ikke sutten i løbet af dagen, kun når hun skal sove. Men om dagen er det ikke et problem, der kan hun sagtens sove 2½ time og have tabt sutten uden hun vågner op af det.
Jeg har forsøgt mig i løbet af natten og vende hende, putte nussekluden godt op ti ansigtet, holde en tung hånd på hendes bryst, ae hende stille og roligt over håret, men hun bliver ved med at græde indtil hun får sutten.
Da hun lå i barnevognen i går og vi var ude at gå, så jeg hun havde fået fat i sutten (den lå i vognen fra da hun havde sovet) og der kunne hun godt finde ud af at putte den i munden - om det så bare var rent tilfældigt ved jeg jo ikke..
Men hun kan ikke finde nogle af de 6 sutter der ligger i hendes seng om natten.
Nogle gode råd? Jeg har din bog om søvn, så den har jeg kigget i.
Men er det bare at være standhaftig og så fx starte her om dagen og så skal hun sove uden sut?
Som tillæg skal det lige siges min datter lidt underlig når det kommer til barnevognen. Hun sover dårligere/mindre hvis vi kører. Så fx når jeg skal noget, så sover hun max 45 min, hun falder ikke i søvn igen når jeg kører med vognen. Hun sover bedst, hvis den står stille, helt stille.
Så jeg har måske også fremprovokeret det lidt, for hvis jeg så har villet have hende til at sove videre hvis hun er vågnet efter 45 min og givet lyd fra sig, så har hun jo fået sutten og dermed lagt sig til at sove.
Vi skal ikke længere end en uge tilbage, så havde hun nætter hvor hun spiste kl 23 og sov til kl 5 måske afbrudt af en enkelt opvågning hvor hun fik sin sut, og så er der lidt mere uro fra kl 5-7,30 hvor hun står op. Der er jeg måske inden 2-3 gange.
Aftener er også lidt urolige. Hun får flaske mellem 19-19.30 hvor hun puttes. så vågner hun efter 45 min og er mere sulten, så der får hun en flaske mere.
Så vågner hun en enkelt gang inden jeg giver hende en flaske kl 23 hvor hun sover.
Jeg er ved at være lidt træt nu kører vi på 5. døgn med kun 45 min sammenhængende søvn. (min mand har ikke mulighed for at tage over pga hans arbejde)
Med venlig hilsen
Sara