Svært ved at sove - 1 måned

24. februar 2013

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Svært ved at sove - 1 måned

Kære Helen,

Vores lille, skønne datter er nu 1 måned gammel - hun er super dejlig - men hun har meget svært ved at sove alene. Om natten sover hun på min mave/mit bryst (hele natten) - og om dagen/aftenen skal vi vugge hende i vores arme i en god halv time eller mere, før hun så MÅSKE kan lægges i liften.

For et par uger siden virkede det som om, hun sov nogenlunde tungt af flere omgange om dagen- men nu sover hun meget let og vågner meget let. Hun bliver "helt hysterisk" når hun skal vugges i søvn - også selvom hun er mæt og træt. I hvert fald de første 10-15 minutter græder hun enormt meget/skriger nogle gange. Vi har prøvet at "binde" hendes arme med et klæde, da hun karter rundt med dem og lader til at forstyrre sig selv... Det beroliger hende som ...

Annonce

... regel efter et stykke tid. Men er der andet, vi kan gøre? Det virker som om hun bliver mere og mere ked af det, når hun skal sove. Bør vi skifte hende hver gang, før hun skal sove?

Jeg vil meget gerne snart have en nat, hvor hun ikke sover PÅ mig. Hvis bare hun kunne falde i søvn MELLEM os! Det er ikke fordi hun absolut skal sove i liften. Og hvordan kan man lære hende at blive lagt i liften om dagen? Er det for tidligt at lære hende noget?

Vil meget gerne høre dine råd i forhold til at få en lille tryghedsnarkoman til at lære at sove :-)

Bedste hilsner fra
Eva

Ps: Hvornår kan man lade hende sove ude i vognen? Hun kan godt lide at køre tur, men de to gange, vi har prøvet at lade hende sove ude, er hun vågnet med det samme. Måske det er for koldt i disse dage?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Kræsenhed

Når barnet er kommet i gang med skemaden, så er det meget vigtigt at introducere så meget forskelligt af familiens mad som muligt.

Når barnet først er blevet 1 år, så er appetitten og lysten til at smage noget nyt ikke særlig stor.

Prøv altid at servere det samme for barnet som I selv spiser og se altid ud som om I nyder maden. Lad være med at vise barnet for meget interesse, men lad det spise uden at presse det.

I må respektere at der er noget mad,...

Læs mere i Babylex

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Igen må jeg ty til dig som fantastisk hjælper og rådgiver.

Min skønne søn på 11 måneder skal starte i dagpleje i morgen og jeg er virkelig i krig med mine følelser.

Øv altså. Helen, jeg har virkelig brug for et ærligt råd og jeg har brug for at få sat sindet lidt på lavt blus.

Mange kærlige hilsner
Mor til dreng på 11 måneder