Brev:
Svært ved at sove - 1 måned
24. februar 2013
Alder:
1 mdr.
Svært ved at sove - 1 måned
Kære Helen,
Vores lille, skønne datter er nu 1 måned gammel - hun er super dejlig - men hun har meget svært ved at sove alene. Om natten sover hun på min mave/mit bryst (hele natten) - og om dagen/aftenen skal vi vugge hende i vores arme i en god halv time eller mere, før hun så MÅSKE kan lægges i liften.
For et par uger siden virkede det som om, hun sov nogenlunde tungt af flere omgange om dagen- men nu sover hun meget let og vågner meget let. Hun bliver "helt hysterisk" når hun skal vugges i søvn - også selvom hun er mæt og træt. I hvert fald de første 10-15 minutter græder hun enormt meget/skriger nogle gange. Vi har prøvet at "binde" hendes arme med et klæde, da hun karter rundt med dem og lader til at forstyrre sig selv... Det beroliger hende som regel efter et stykke tid. Men er der andet, vi kan gøre? Det virker som om hun bliver mere og mere ked af det, når hun skal sove. Bør vi skifte hende hver gang, før hun skal sove?
Jeg vil meget gerne snart have en nat, hvor hun ikke sover PÅ mig. Hvis bare hun kunne falde i søvn MELLEM os! Det er ikke fordi hun absolut skal sove i liften. Og hvordan kan man lære hende at blive lagt i liften om dagen? Er det for tidligt at lære hende noget?
Vil meget gerne høre dine råd i forhold til at få en lille tryghedsnarkoman til at lære at sove :-)
Bedste hilsner fra
Eva
Ps: Hvornår kan man lade hende sove ude i vognen? Hun kan godt lide at køre tur, men de to gange, vi har prøvet at lade hende sove ude, er hun vågnet med det samme. Måske det er for koldt i disse dage?