Brev:
Vågner af lur, når tøjet tages af
12. februar 2013
Alder:
4 mdr.
Vågner af lur, når tøjet tages af
Kære Helen
Tak for dit svar.
Jeg kæmper stadig med søvnproblemer. Min søn, nu 4 måneder, sover inde eller i barnevogn på gåture, da vi bor i lejlighed. Hvis vi er inde hele dagen går det godt, han sover ca. 2 timer af gangen og med ca 2,5 times mellemrum, altså to lange og en kort lur. Problemet er at vi jo ikke sidder inde dagen lang, jeg plejer at planlægge det, så vi går ud, når han skal sove. Hvis jeg går rundt 2 timer er det fint for så sover han, men hvis jeg går ind igen efter fx 40 minutter, hvilket jo ofte sker, når det som nu er meget koldt, så har vi balladen, hvor han tidligere godt kunne sove videre, vågner han nu, idet jeg tager huen af ham.
Jeg har læst at det ikke er nok at rummet er koldt med et vindue åben. Tidligere har jeg taget dyne og hue af og ladet ham sove med ulddragten, men nu vågner han og græder. Jeg har prøvet at få ham til at sove videre men lykkes det er det ofte kun få minutter. Resten af dagen er han træt og slet ikke glad, vil helst sutte hos mig og småsove og hans rytme går helt i kludder. Jeg har fx prøvet at tage huen af ham lige inden vi er hjemme, men han vågner også af det.
Jeg ved ikke om du har et forslag til noget jeg kan gøre. Og så skrev du sidst at jeg ikke skulle vække ham og det er jo egentlig det jeg gør, ufrivilligt, tager han skade?
Med venlig hilsen
S