Mareridt om natten?

9. februar 2013

Kategori:
Alder:
3 år, 3 mdr.

Mareridt om natten?

Hej igen!

Tusind tak for de seneste brugbare svar:-)

Jeg skriver til dig denne gang da vores datter som tidligere beskrevet vågner meget ulykkelig sent aften/ om natten. Dette startede efter hun stoppede med sin sut til jul.
Hun har fundet trygheden ved sengetid igen og falder i søvn i egen seng uden at græde.

Problemet er at hun pludselig "vågner" sent aften eller om natten, (tidspunktet svinger en del) og råber og skriger, græder højlydt, nærmest hysterisk. Hun kaster sig rundt i sin seng, råber nogle gange "nej", men ellers uden ord. Min mand har de sidste måneder taget sig af hende om natten, men ved faktisk ikke hvad han skal stille op med det. Han forsøger at berolige hende, putte hende under dynen, tale stille og roligt osv. Nogle gange har det hjulpet hvis hun lige er ude at tisse, men dette er også med store protester.

Hun skriger nogle gange op til en halv time ...

Annonce

... hvor vi intet kan stille op. Det er meget frustrerende ikke at kunne trøste hende, men er også i tvivl om hvorvidt hun selv registrerer hvad der sker. Nogle gange opdager hun dog, hvis min mand forlader hendes værelse.

Kan det være mareridt/nightterror? Eller stadig sorg over at have givet sutten væk?
Vi er begge ved at være godt trætte af at blive vækket (stort set hver nat), vi har valgt at min mand tager sig af hende om natten og jeg af lillebror. Lillebror bliver også nogle gange vækket af hende da de har værelse ved siden af hinanden, og hun skriger ekstremt højt!.

Håber du har et godt råd til hvordan vi kan hjælpe hende om natten?

Hun har som tidligere beskrevet altid sovet godt, sov igennem som ca. fem mdr. gammel, har altid selv faldet i søvn i egen søvn el. barnevogn, og har aldrig vågnet om natten medmindre hun var syg.

Ser frem til at høre fra dig.

Kærlig hilsen
En mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Putning af 2 børn

Hej Helen Jeg skriver til dig for at få lidt input til ny putterutine...

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

Annonce

Viden om børn:

Trøske

Trøske er en form for svamp, der ses som en hvidlig belægning i barnets mund. Det er ufarligt, men meget ubehageligt for barnet, og det bør derfor behandles.

Trøske er meget almindeligt de første måneder efter fødslen, og det kan være svært at vurdere, hvorvidt der 'bare' er tale om mælkebelægninger i munden, eller om det er svamp. Sidder belægningerne kun på tungen, og kan de forholdsvis nemt fjernes med en finger eller en lille skumklud, så er der sandsynligvis tale om...

Læs mere i Babylex

Madpakke og børn

Når barnet begynder i pasningsordning, vil det mange steder selv skulle have en madpakke med hjemmefra.

Det er altid vigtigt at give barnet et varieret tilbud af fødevarer - det kan være rugbrød eller anden form for fiberholdigt brød, det kan være pasta sammen med rester fra aftensmaden, kød, fisk, frugt og grønt. Jo mere variation, jo bedre :)

Det er en god idé at give barnet ting med, som er pakket lidt hver for sig. Mange børn er glade for at have en madkasse,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Du har efterhånden reddet mig nogle gange. Jeg er meget taknemmelig for din rådgivning, især nu hvor jeg befinder mig i udlandet og er mor til mit første barn, hvilket betyder, at alt er nyt.

Hilsen
Mor i udlandet