Brev:
Sove videre selv
24. januar 2013
Alder:
11 mdr.
Sove videre selv
Kære Helen.
Nu er lillebror et år og han hans nattesøvn kunne godt være bedre.
Det er gået til den forkerte side. Jeg har slået det hen med alderen og seperationsangst, sygdom, hvor han har haft mellemørebetændelse, væske på øret osv osv. Når han er forkølet påvirkes hans søvn også.
Nu er han startet i vuggestue og det har jeg helt sikkert også med inde i billedet. hans opstart er forløbet ok, han har været afsted i 14 dage, men er nu hjemme i en uge grundet diarre, det er jo træls, men sådan er det. Han har været ked af at blive afleveret, men for det meste haft gode dage deroppe og jeg er sikker på det nok skal blive fantastisk, når der kommer hverdag på. Det er i øvrigt samme sted som storesøster. Men tilbage til nattesøvnen, hvor jeg synes hans evne til selv at sove videre/falde i søvn er blevet rigtig dårlig. Han stiller sig kategorisk op i sengen og piver/græder, til vi kommer og putter ham igen. Han har god rytme på i hverdagen, sover umanerlig godt om dagen og stortrives. Jeg ammer ikke længere og jeg har før kunnet give ham tryghed ved at tage ham med ind i sengen, men det virker ikke mere. Han vågner blot af det.
Så det jeg gør nu er, at jeg bare stille og rolig putter han ned med. Nussekluden i samme stilling hver gang. Og så lægger han sig også, men efter 5-20 min. Er han der igen og det kan stå på længe. Jeg er begyndt på arbejde og det er bare for hårdt i længden.
Hvordan kan vi hjælpe ham til selv at falde i søvn?
Med venlig hilsen
Lillebrors mor