Sove videre selv

24. januar 2013

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Sove videre selv

Kære Helen.

Nu er lillebror et år og han hans nattesøvn kunne godt være bedre.

Det er gået til den forkerte side. Jeg har slået det hen med alderen og seperationsangst, sygdom, hvor han har haft mellemørebetændelse, væske på øret osv osv. Når han er forkølet påvirkes hans søvn også.

Nu er han startet i vuggestue og det har jeg helt sikkert også med inde i billedet. hans opstart er forløbet ok, han har været afsted i 14 dage, men er nu hjemme i en uge grundet diarre, det er jo træls, men sådan er det. Han har været ked af at blive afleveret, men for det meste haft gode dage deroppe og jeg er sikker på det nok skal blive fantastisk, når der kommer hverdag på. Det er i øvrigt samme sted som storesøster. Men tilbage til nattesøvnen, ...

Annonce

... hvor jeg synes hans evne til selv at sove videre/falde i søvn er blevet rigtig dårlig. Han stiller sig kategorisk op i sengen og piver/græder, til vi kommer og putter ham igen. Han har god rytme på i hverdagen, sover umanerlig godt om dagen og stortrives. Jeg ammer ikke længere og jeg har før kunnet give ham tryghed ved at tage ham med ind i sengen, men det virker ikke mere. Han vågner blot af det.

Så det jeg gør nu er, at jeg bare stille og rolig putter han ned med. Nussekluden i samme stilling hver gang. Og så lægger han sig også, men efter 5-20 min. Er han der igen og det kan stå på længe. Jeg er begyndt på arbejde og det er bare for hårdt i længden.

Hvordan kan vi hjælpe ham til selv at falde i søvn?

Med venlig hilsen
Lillebrors mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Amning og medicin

Når du spiser og drikker, så går det du indtager via din blodbane over i mælken og vil således blive overført til dit barn. Derfor er det meget vigtigt at du taler med din læge, hvis du har behov for at tage medicin, når du ammer dit barn.

Der kan være mange grunde til at man får medicin, når man ammer. Der kan være behov for smertestillende, der kan være behov for antidepressiv medicin, antibiotika og mange andre ting og der findes næsten altid præparater, som kan tages selvom...

Læs mere i Babylex

Laktulose

Laktulose er et middel, som bruges ved hård mave. Hvis du oplever, at dit barn ikke kan komme af med sin afføring, afføringen er knoldet og hård, måske virker dit barn til at have smerter i forbindelse med, at det skal have afføring - så kan læge eller sundhedsplejerske anbefale dig, at du giver dit barn laktulose.

Laktulose drikkes, og kan f.eks. gives til baby på en ske. Laktulose virker ved at binde vand i tarmen og derved blødgøres afføringen, så barnet lettere kan komme af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak igen for dine altid gode råd!! Herhjemme er du "Hende net-fidusen med de gode råd", som min mand kalder dig med stor veneration - hehe ;)

Hilsen familien fra Frederiksberg