Brev:
Vågner meget tidligt
24. januar 2013
Alder:
9 mdr.
Vågner meget tidligt
Hej Helen
Nu lige til et søvn/mad spørgsmål.
Jeg har en dejlig dreng på 9,5 måned, han er glad, dejlig, og tja meget stædig ;-)
Det sidste stykke tid er han vågnet allerede kl.4:30-5 og er frisk. Jeg er lidt i tvivl om han skal sove videre eller om jeg skal tage ham med ind i stuen? Jeg har prøvet og få ham til og sove videre nogen gange, men uden held hvor han bliver meget ked af det og bare vil op. Når jeg tager ham med ind i stuen er han frisk og vil lege som klokken var 6-7.
Et andet spørgsmål er, når han er vågen så tidlig ændre det hele den rytme som vi har bygget op med mad og søvn. Før gav jeg ham morgen mad kl 7-7:30 og nu er det kl 5:30 og andet måltid er nu kl. 7 hvor jeg ligger ham til lur på 2 timer bagefter. Skal jeg give ham morgenmad som nu kl. 5:30 eller er noget andet bedre for og strække det hele lidt?
Hans rytme så for et par uger siden sådan ud.
Kl.5:30-6 vågner
Kl.7-7:30 havregrød
Kl.9 halvbolle med pålæg og formiddagslur på ca 2 timer
Kl.11:30-12 frokost
Kl.13:30 flaske
Kl. 14 lur på ca 30 min til 1 time
Kl. 16 yougurt med havregryn og frugt
Kl. 18 aftensmad
Kl.19:30 flaske og sove
Kl.23-01 vågner og får en flaske
Jeg vil meget gerne tilbage til den plan (hvis du synes den ser fornuftig ud), han følger den også nu, men først fra frokost af og kommer i seng kl.19:30 . Jeg synes det er lidt tidlig og stå op for jeg får jo ikke selv særlig meget søvn selvom jeg prøver og gå i seng kl 22 og nu skal jeg snart starte arb.
Mange hilsner
Lene