Vågner meget tidligt

24. januar 2013

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Vågner meget tidligt

Hej Helen

Nu lige til et søvn/mad spørgsmål.

Jeg har en dejlig dreng på 9,5 måned, han er glad, dejlig, og tja meget stædig ;-)
Det sidste stykke tid er han vågnet allerede kl.4:30-5 og er frisk. Jeg er lidt i tvivl om han skal sove videre eller om jeg skal tage ham med ind i stuen? Jeg har prøvet og få ham til og sove videre nogen gange, men uden held hvor han bliver meget ked af det og bare vil op. Når jeg tager ham med ind i stuen er han frisk og vil lege som klokken var 6-7.

Et andet spørgsmål er, når han er vågen så tidlig ændre det hele den rytme som vi har bygget op med mad og søvn. Før gav jeg ham morgen mad kl 7-7:30 og nu er det kl 5:30 og andet måltid er nu kl. 7 hvor jeg ligger ham til lur på 2 timer bagefter. Skal jeg give ...

Annonce

... ham morgenmad som nu kl. 5:30 eller er noget andet bedre for og strække det hele lidt?

Hans rytme så for et par uger siden sådan ud.
Kl.5:30-6 vågner
Kl.7-7:30 havregrød
Kl.9 halvbolle med pålæg og formiddagslur på ca 2 timer
Kl.11:30-12 frokost
Kl.13:30 flaske
Kl. 14 lur på ca 30 min til 1 time
Kl. 16 yougurt med havregryn og frugt
Kl. 18 aftensmad
Kl.19:30 flaske og sove
Kl.23-01 vågner og får en flaske

Jeg vil meget gerne tilbage til den plan (hvis du synes den ser fornuftig ud), han følger den også nu, men først fra frokost af og kommer i seng kl.19:30 . Jeg synes det er lidt tidlig og stå op for jeg får jo ikke selv særlig meget søvn selvom jeg prøver og gå i seng kl 22 og nu skal jeg snart starte arb.

Mange hilsner
Lene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Vedligeholdelse af barnevogn

Med det danske vejr skal en barnevogn kunne tåle lidt af hvert, men hvis man vil have at den skal kunne holde længe, så er man nødt til at gøre sig nogle tanker om vedligeholdelse og også medtænke at bruge tid på vedligeholdelse.

For eksempel kan kalecherne ikke tåle stærkt sollys, så vognen skal ind i skyggen, hvis man vil undgå, at den falmer. Stellet kan heller ikke tåle salt fra snesjappet og skal derfor skylles af, når man kommer hjem, hvis man vil undgå rust. Og kassen...

Læs mere i Babylex

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Helen har altid et godt råd og det som overrasker mig mest er faktisk hvor go' hun er til at sætte sig ind i min verden og hvordan hun hurtigt fornemmer hvordan hun skal takle mig som person.

Camilla Martin