Kæmper med lure om dagen

23. januar 2013

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Kæmper med lure om dagen

Hej Helen,

Tusind tak for dine råd:-) Stor hjælp, så tak!
Det har hjulpet rigtig meget at gå om dagen. Og nattesøvnen er også bedre..

Vi kæmper dog rigtig meget med hendes lure om dagen nu.
Hun falder om på et øjeblik i hendes vogn nu. De dage, hvor jeg virkelig har brug for lidt "alene-mor-tid", kan jeg tage hende i bæreselen og hun falder i søvn dér. Herefter kan jeg så liste hende ud og lægge hende herhjemme i sin seng..

Nu er det sådan, at jeg har et brændende ønske om, at jeg ikke behøver at gå med hende om dagen.. hverken vogn eller bæresele, for det er hårdt og uholdbart i længden, synes jeg.

Hun falder ok i søvn om aften. Hun får sin flaske og er stadig vågen, men jeg kan lægge hende i sin seng og så med lidt aeen eller blidt vuggen på ryggen/lænden, falder hun selv i søvn. Det går også ok om natten, hvis hun vågner. Nogle dage tager det op til 1,5 time, men det lykkes uden de større protester. Hun får stadig sin flaske ml. 00.00-01.00 om natten.

Jeg han nu forsøgt i en mdr, at gøre det samme om dagen, som om aftenen og natten - men uden held!
Flaske om formiddagen og samme forløb, som om aftenen, men uden held. Eftermiddag er uden flaske og endnu mere kaos...hun nægter simpelthen at sove i sin seng eller med mig, eller hvad jeg end har prøvet. Efter lange og mange forsøg, ender det med, at jeg må ud med vognen eller bæreselen.. Ellers er resten af dagen - og natten ødelagt! Men det er jo ikke holdbart, synes jeg.
Da vi bor i Malmö, skal hun først i institution, når hun er et år, så vi har stadig tid, men for mig, har jeg snart behov for at det ændre sig, kan jeg mærke...

Har du nogle ideer ...

Annonce

... til hvad jeg kan gøre eller nogle værktøjer?
Jeg troede, at dét at man ikke lod hende falde i søvn med flasken, ville gøre, at jeg kunne gøre det samme om dagen, men efter 1 mdr, er der stadig ingen ændring? Aftenen er fin, skal det igen siges.

Jeg ved, at der sker meget med udviklingen nu, og hun vågner og græder og spjætter rundt om natten i sin seng. Hun famler efter mig og jeg har nu haft hende ved siden af vores seng, så jeg kan ae hende lidt, når hun behøver det. Hun har engang imellem også lange opvågninger om natten (1,5-2 timer), men det er meget normalt, kan jeg læse mig til.
Jeg forstår at der er tale om alder, udvikling og seperationsfase, men forstår bare ikke, at hun har så svært ved det om dagen...

Hun har altid ild i rumpen og meget meget nysgerrig. Humøret fejler ikke noget og hun spiser og er meget motorisk. Mind mand kalder hende "radioaktiv", fordi der er så meget gang i hende...

Jeg kan sagtens læse hendes træthedstegn om dagen og om natten, men har brug for ideer eller input, så jeg ikke skal ud med hende 2 gange om dagen...

Jeg har lige et andet spørgsmål mht. mad. Hun får de 3 flasker, som du skrev. Spiser ellers godt, men vil allerhelst selv og det får hun også lov til. Det tager tid, men det går godt. Dét, at hun smider maden på gulvet og ligessom "fejer" den frem og tilbage på bordet - betyder det noget? Og er det noget man skal reagere på eller med tiden "opdrage" på, når hun forstår lidt mere, eller er det bare en periode?

Håber du har nogle råd mht. hendes lure om dagen, for er ved at være lidt træt i benene og ryggen;-/

Tak for en rigtig god brevkasse!

Hilsen
Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Colostrum (råmælk)

Colostrum er navnet på den mælk der dannes i brystet umiddelbart efter fødslen. Dette kaldes også råmælk og alle kvinder vil danne råmælk, også selvom de føder for tidligt.

Råmælken er meget proteinrig og indeholder antistoffer som er med til at bekytte barnet mod sygdomme og beskytte imunforsvaret. Antistofferne beskytter mod sygdomme ved at beklæde tarmsystemet indvendigt, så bakterier mv. trænger ind i tarmen.

Colostrum er fed og gullig. Den kommer i små...

Læs mere i Babylex

Negle

Spædbarnets negle er meget bløde og i starten vil du fint kunne nulre neglene af.

Når neglene bliver hårde og adskiller sig fra blommen, så kan du begynde at klippe dem med en saks. Det er her vigtigt at du klipper neglene lige over.

Du kan evt. bruge en lille fil til at afrunde hjørnerne på neglene, så barnet ikke kan rive sig.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder