Brev:
Skrigeture om aftenen - 9 mdr.
8. januar 2013
Alder:
9 mdr.
Skrigeture om aftenen - 9 mdr.
Kære Helen
Jeg har en skøn stor dreng på nu 9 mdr. Han trives og vokser som han skal. Han er ligebegyndt at rejse sig op ved ting, og arbejder ivrigt med dette alle sine vågne timer. Han sover fint om dagen og spiser godt.
Vi har dog det problem at han vågner kl 21-22 tiden om aftenen med et skrig, og er fuldstændig utrøstelig. Det hjælper ikke med en sut og først når vi tager ham op, falder han til ro. Så snart han er faldet til ro og vi forsøger at ligge ham tilbage i sengen, vågner han igen med et skrig. Nogle dage hjælper det at synge, men andre dage kan det tage 30 min-1 time før han igen sover. Det er så hårdt at se på! Og jeg kan slet ikke lure hvad det handler om. Han fik dræn i ørerne den 11. december pga væske så det burde ikke være ørerne.
Hans dagsprogram ser nogenlunde sådan her ud;
6.30 vågner
7.00-7.30 grød og vand
8.30 får lidt frugt, brød og vand inden han puttes til lur ved 9 tiden ca. Sover 1 1/2-2 timer
11.30-12.00 får rugbrød, mos og vand eller mælk
13.30 får flaske og puttes til lur, sover 1- 1 1/2 time ca
15.30-16 får en halv bolle, frugt og vand
17.30 aftensmad som resten af familien og mos vand eller mælk
19.30 får flaske og puttes til natten. Sover efter ca 30 min.
Herefter er aftenen altid spændende.......!
Jeg ved ikke hvordan jeg bedst hjælper ham og er meget frustrerende. Storesøster havde også en periode hvor hun skulle have sut ofte, men slet ikke i samme grad. Hvis bare jeg kunne forstå årsagen til det. Vi har vågelampe tændt hos ham for at se om det hjælper, vi synger, nusser, tager ham op, lader ham græde lidt, trøster osv. Men hvordan hjælper vi bedst? Hvad kan årsagen være? Håber meget du har nogle gode råd.
Ser meget frem til din mail
Med venlig hilsen
en bekymret/frustreret mor