Brev:
Vågner om natten
30. september 2012
Alder:
10 mdr.
Vågner om natten
Hej Helen,
Tak for dit svar, der var rigtig mange ting vi kunne bruge og som har hjulpet os.
Nu er vi stødt på et nyt "problem". Vores datter vågner om natten og er vågen i omkring en time.
Hun er startet i vuggestue for en måneds tid siden og de tre første uger var hun meget ked af det når vi afleverede hende. Hun er nu faldet godt til der nede og er også glad for at være der.
Efter hun er startet i vuggestue, er hun begyndt at vågne om natten mellem 2 og 4 og er vågen en times tid nogle gange to. Inden hun vågner græder hun flere gange i søvne og de fleste gange hjælper det at give hende sutten. Når hun så vågner, vil hun ikke sove igen. Vi har prøvet at give hende en flaske, selvom vi er holdt op med at give mad om natten. Vi har kun givet hende den i håb om hun ville falde i søvn igen, men det hjælper som sagt ikke. Vi tror heller ikke det er sult der gør at hun vågner. For hun får en skål grød halv 8 og en flaske kl. 8 med 160 eller 190 ml., alt efter hvor meget grød hun har spist. Hun spiser meget godt i løbet af dagen.
Det skal lige siges, når hun vågner, bliver hun på sit værelse og i sin seng. Hvis vi lader hende ligge alene, begynder hun og små græde eller græde helt. Hvis vi sidder og holder hende i hånden eller nogle bare er på værelset hjælper det.
Vi har også prøvet at ligge hende mellem os for at se om det hjælper og det synes hun bare er en fest. Så det er vi holdt op med at gøre.
Synes efterhånden vi har prøvet alt. Synes også det er svært at finde ud af hvad der sker med hende om natten. Ved godt hun berbejder de ting der er sket i løbet af dagen, synes bare hun reagerer voldsom. For det sker også i weekenden hvor vi er hjemme en hel dag og måske kun lige ude og handle ind. Nogle gang græder hun og vi kan næsten ikke trøste hende igen.
Er der noget vi gøre for hun ikke vågner eller noget vi kan gøre for hun falder hurtigere i søvn igen?
For ved efterhånden ikke hvad vi skal gøre.
Med venlig hilsen
Matilde